کتاب یادداشت های روزانه سیمین بهبهانی

Daily notes
110 روز با سیمین بهبهانی
کد کتاب : 6338
شابک : 9786003760189
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یادداشت های روزانه سیمین بهبهانی اثر مهدی مظفری ساوجی

کتاب « یادداشت های روزانه سیمین بهبهانی» "110 روز با سیمین بهبهانی" نوشته مهدی مظفری ساوجی توسط انتشارات نگاه منتشر شده است.
نوشتن «یادداشت روزانه» یکی از دلم شغولی‌ در کنار شعر و پژوهش‌های هنری است. به‌خصوص که بخش مهمی از آنچه در این یادداشت‌ها مطرح می‌شود به اهالی فرهنگ و هنر اختصاص دارد : دیدارهایی که گاه و بی‌گاه، به مناسبت یا بی‌مناسبت با آن‌ها داشته و دارم. بیشتر اوقات در این دیدارها نکات ارزشمندی از طرف این دوستان مطرح شده که احساس کرده‌ام می‌تواند پرتوی باشد بر گوشه و کنارهای در سایه مانده فرهنگ و هنر این مرز پرگهر. آنچه در این کتاب از نظرتان می‌گذرد، یادداشت‌هایی است که من در فاصله سال‌های 1381 تا 1393 نوشته‌ام. در واقع حاصل روزهایی است که با سیمین بهبهانی تماس می‌گرفتم یا به شکل حضوری به دیدارش می‌رفتم. به‌جز این یادداشت‌ها، گفت‌وگوهای مفصلی با سیمین خانم داشته‌ام که با عنوان «سبز و بنفش و نارنجی» در اردیبهشت‌ماه 1393 به وسیله انتشارات «نگاه» منتشر شد و در خردادماه همان سال به چاپ دوم رسید.نکته آخر اینکه قرار بود بخش‌هایی از این یادداشت‌ها (که به زندگی سیمین خانم اختصاص دارد) در همان کتاب گفت‌وگو منتشر شود، اما خانم بهبهانی معتقد بود که آن بخش‌ها حاوی گفته‌های ناهمگونی است که بیشتر به زندگی خصوصی ایشان مربوط می‌شود و در پاره‌ای از آثارشان به آن‌ها پرداخته‌اند. اما از آنجا که فرازهای مهمی از همان بخش‌ها در هیچ‌کدام از آثار مورد اشاره ایشان نیامده است تصمیم گرفتم آن بخش‌ها و فرازها را در این کتاب منتشر کنم.

کتاب یادداشت های روزانه سیمین بهبهانی

مهدی مظفری ساوجی
مهدی مظفری ساوجی در سال 1356 ه. ش متولد شده است؛ شاعر معاصر ایرانی است.مهدی مظفری ساوجی فرزند اکبر در ساوه به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در زادگاهش سپری کرد و توانست از دانشگاه پیام نور ساوه در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شود.فعالیت‌های شعری خود را از سال 1374 شمسی شروع کرده و به مدت چند سال با مطبوعات (مجلات و روزنامه‌های مختلف) همکاری نزدیک داشته است.مظفری دو مجموعه شعر شاعران معاصر به نام «نغمه‌های رود عطش» و &laqu...