کتاب بدرود دوست ابدی

Years of closeness with Dostoevsky
کد کتاب : 75850
مترجم :
شابک : 978-6227786866
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 263
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب بدرود دوست ابدی اثر آپالیناریا پرکفیونا سوسلوا

فئودور داستایوسکی، رمان نویس، نویسنده داستان کوتاه، مقاله نویس و روزنامه نگار روسی بود. آثار ادبی داستایوفسکی به بررسی شرایط انسانی در فضاهای پریشان سیاسی، اجتماعی و معنوی روسیه در قرن نوزدهم می پردازد و با موضوعات مختلف فلسفی و مذهبی درگیر می شود. از مشهورترین رمان های او می توان به جنایت و مکافات (1866)، ابله (1869)، شیاطین (1872) و برادران کارامازوف (1880) اشاره کرد. رمان 1864 او، یادداشت هایی از زیرزمین، یکی از اولین آثار ادبیات اگزیستانسیالیستی محسوب می شود. بسیاری از منتقدان ادبی او را به عنوان یکی از بزرگترین رمان نویسان کل ادبیات جهان ارزیابی می کنند، زیرا بسیاری از آثار او شاهکارهای بسیار تأثیرگذار به شمار می روند.
داستایوفسکی تحت تأثیر طیف وسیعی از فیلسوفان و نویسندگان از جمله پوشکین، گوگول، آگوستین، شکسپیر، اسکات، دیکنز، بالزاک، لرمانتف، هوگو، پو، افلاطون، سروانتس، هرزن، کانت، بلینسکی، بایرون، هگل، شیلر، سولوویف، باکونین، ساند، هافمن و میکیویچ بود.
این کتاب مجموعه ی نامه های این نویسنده ی بزرگ روزنگار و آ.پ سوسلوا معشوقه‌ی داستایفسکی است. بدرود دوست ابدی را سبحان اسماعیلی سیگارودی ترجمه کرده است.

کتاب بدرود دوست ابدی

آپالیناریا پرکفیونا سوسلوا
آپولیناریا پروکوفیونا سوسلوا (۱۸۳۹–۱۹۱۸)، که معمولاً با نام پولینا سوسلوا شناخته می‌شود، نویسنده داستان کوتاه روسی بود که شاید بیشتر به عنوان معشوقه نویسنده فئودور داستایوفسکی، همسر واسیلی روزانوف و خواهر اولین پزشک زن روسی نادژدا سوسلوا شناخته می‌شود. او را نمونه اولیه چندین شخصیت زن در رمان‌های داستایوفسکی می‌دانند، مانند پولینا در قمارباز، ناستاسیا فیلیپوونا در ابله، کاترینا ایوانونا مارملادوا در جنایت و مکافات، لیزاوتا نیکولایونا در تسخیر شده، و کاترینا و گروشنکا...