کتاب نامه های کافکا به پدر و مادر

Briefe an die Eltern aus Jahren
از سال های 1922-1924
کد کتاب : 2869
مترجم :
شابک : 9789643804367
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 102
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نامه های کافکا به پدر و مادر اثر فرانتس کافکا

کتاب نامه های کافکا به پدر و مادرش شامل نامه هایی است که کافکا در فاصله ی سال های 1922 تا 1924 برای پدر و مادرش نوشته است. در این نامه ها زندگی کافکا در طول هفت ماهی که در برلین به سر برده و همچنین اقامت چندهفته ای او در آسایشگاه های اتریش را به خوبی نشان داده شده است. وصیت نامه ی کافکا نیز در بخش پایانی کتاب ارائه شده است.
در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: «سال 1986 به عتیقه فروشی پراگی در دلاژدنا اولیس سی ودو نامه و کارت پستال دیگر عرضه شد و سپس به فروش رسید که آن ها هم خطاب به افراد خانواده اش بودند. این بار عرضه کننده نه با کافکا و خانواده اش خویشاوندی داشت و نه در هیچ نوع ارتباط مستقیم دیگری با آن ها بود. در میان مجموعه مکاتبات ناقص به دست آمده از کافکا، مجموعه ی تازه نامه های دو سال آخر زندگی او اثر ناتمام مانده دیگری را نشان می دهد. اینکه این نامه ها کی و چگونه توانستند از بین بقیه ی نامه های خانوادگی که به آن تعلق داشتند، جدا شوند، معما باقی می ماند. معمای بزرگ تر این است که ماکس برود یکی از این نامه ها را می شناخته و گرچه اندکی نادقیق، در تک نگاری کافکا در سال های سی میلادی منتشر کرده است. بی شک این نیز به سرنوشت ویژه ی میراث کافکا مربوط است. بسته ی نامه های تازه پیدا شده، به عنوان بخشی از آثار یافته شده از کافکا، امروز در آرشیو ادبیات موزه ی ملی نسخه های خطی در پراگ نگهداری می شود.»

کتاب نامه های کافکا به پدر و مادر

فرانتس کافکا
فرانتس کافکا، زاده ی ۳ ژوئیه ۱۸۸۳ و درگذشته ی ۳ ژوئن ۱۹۲۴، یکی از بزرگ ترین نویسندگان آلمانی زبان در قرن بیستم بود. آثار کافکا در زمره ی تأثیرگذارترین آثار در ادبیات غرب به شمار می آیند.کافکا در یک خانواده ی آلمانی زبان یهودی در پراگ به دنیا آمد. در آن زمان پراگ مرکز بوهم بود، سرزمینی پادشاهی متعلق به امپراتوری اتریش - مجارستان. او بزرگ ترین فرزند خانواده بود و دو برادر کوچک تر داشت که قبل از شش سالگی فرانتس مردند و سه خواهر که در جریان جنگ جهانی دوم در اردوگاه های مرگ نازی ها جان باختند.پدرش...
قسمت هایی از کتاب نامه های کافکا به پدر و مادر (لذت متن)
پدر و مادر عزیز، همین الان نامه پر مهر هجدهم شما با پنجاه کرون به دستم رسید. از قرار این طور به نظر می رسد که این بار واقعا نامه گم شده، یعنی نامه ی روز شنبه، همانی که اسمش را گذاشته بودید: «نامه مفصل». حیف، حیف. چه چیزهایی تویش نوشته بود؟ شاید هم پول تویش بود؟ این یکی را سوم شماره گذاری کرده بودی، طوری که می شد فرض کردپول تویش بوده، اما از محتوای این نامه آخر بر می آید که پول تویش نبوده، چون آخر در این نامه گفتید بروم پیش خانم گروس. از روی کارت دیروزم تکرار می کنم که من هزار کرون از خانم گروس گرفته ام. با پنجاه کرون امروز راستی راستی از فراوانی پول در رنجم و جدا دارم سبک سنگین می کنم که بروم سینما یا نه. اما فعلا به غذا قناعت می کنم و در گوشتان بگویم که مثلا امروز ناهار کبوتر خورده ام. غذای من به هر حال بهتر از غذای توی آسایشگاه خانم گروس است که در ضمن خیلی به من لطف داشت.