کتاب مرگی که زندگی است

Dying We Live
آخرین نامه ها و یادداشت های اعضای جنبش مقاومت در آستانۀ اعدام در زندان نازی ها
کد کتاب : 128722
مترجم :
شابک : 978-6004904179
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 311
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مرگی که زندگی است اثر هلموت گلویتسر

در اعماق تاریخ و در گوشه‌هایی از جهان که جنگ و ستیز بر آن حکمرانی می‌کند، روح‌هایی بزرگ و قلب‌هایی شجاع همواره در مقابل ظلم و بیداد ایستاده‌اند. "مرگی که زندگی است" نه فقط عنوان کتابی است، بلکه ترجمانی است از زندگی‌هایی که در لحظه‌های واپسین، نهایت عشق، امید و آرمان‌خواهی خود را به یادگار گذاشته‌اند. در این میان، تصور کنید نامه‌هایی که با عبارت‌هایی چون "تا ساعتی دیگر اعدام خواهم شد..." یا "محبوبم! ممکن است این آخرین نامۀ من باشد..." شروع می‌شوند، نه تنها حکایت از پایانی تلخ دارند بلکه در بر دارنده پیام‌ها و احساساتی عمیق هستند که نوری می‌شوند در تاریکی مطلق. این نامه‌ها، از قلب‌هایی که در لحظات آخرین زندگی می‌نویسند، پر از تاملات، خاطرات، دلتنگی‌ها، و مهم‌تر از همه، اشتیاق برای زندگی‌ای که می‌رود تا پایان یابد.

این نوشته‌ها از محکومان به مرگ، که بسیاری آلمانی بوده و در زندان‌های هیتلری جان باخته‌اند، نه تنها از پیشه‌ها و زمینه‌های مختلفی هستند بلکه حامل پیام‌هایی هستند که فراتر از زمان و مکان خودشان است. آن‌ها کشیش، دانشجو، نظامی، کشاورز، و بسیاری دیگر بوده‌اند که با وجود تفاوت‌های فراوان، همه در یک نکته مشترک‌اند: مرگ در راه ایستادگی برای حقیقت و عدالت.این نوشته‌ها نه تنها میراثی از کسانی هستند که جان خود را در راه آرمان‌های بزرگ از دست داده‌اند، بلکه درس‌هایی هستند برای نسل‌های بعدی. هر جمله، هر کلمه، و حتی هر حرف از این نوشته‌ها می‌تواند الهام‌بخش باشد برای کسانی که می‌خواهند جهانی عادلانه‌تر و انسانی‌تر بسازند. این نوشته‌ها یادآوری هستند که در هر لحظه‌ای از زمان، افرادی هستند که برای دفاع از ارزش‌های بشری و آزادی، آماده‌ی قربانی شدن هستند.

کتاب «مرگی که زندگی است»، بیش از هر چیز، یک فراخوان است به زندگی؛ به زندگی‌ای که هر لحظه‌اش را با شور و شعف، با عشق و امید، و با آگاهی از اینکه ممکن است هر لحظه آخرین لحظه باشد، سپری کنیم. این کتاب دعوتی است به یادآوری اینکه هر نفسی که می‌کشیم، فرصتی است برای عمل کردن به خیر، برای ایستادگی در برابر ظلم و برای خلق دنیایی بهتر.

کتاب مرگی که زندگی است

هلموت گلویتسر
هلموت گولویتزر (به آلمانی: Helmut Gollwitzer) (زاده ۲۹ دسامبر ۱۹۰۸ – درگذشته ۱۷ اکتبر ۱۹۹۳) متکلم و نویسنده آلمانی پروتستان (لوتری) بود.