کتاب نظریه های ایدئولوژی

Theories of Ideology
قدرت های بیگانگی و انقیاد
کد کتاب : 76876
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-6007405765‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 503
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه های ایدئولوژی اثر یان رمان



ظهور تئوری های ایدئولوژی نشانگر پایه گذاری مجدد تحقیقات مارکسیستی در مورد عملکرد بیگانگی و انقیاد بود. آنها فراتر از مفاهیم سنتی «دستکاری» و «آگاهی کاذب»، به وجود مادی دستگاه‌های هژمونیک روی آوردند و بر تأثیرات عمدتا ناخودآگاه اعمال، آیین‌ها و گفتمان‌های ایدئولوژیک متمرکز شدند.
یان رحمان در این اثر بزرگ، رشته‌های مختلف نظریه‌های ایدئولوژی را بازسازی می‌کند، از مارکس تا آدورنو/هورکیمر، از لنین تا گرامشی، از آلتوسر تا استوارت هال، از بوردیو تا W.F. هاگ، از فوکو تا باتلر. او آنها را به گونه‌ای مقایسه می‌کند که گفت‌وگوی واقعی امکان‌پذیر می‌شود و روش‌های مختلف را برای «توتالیتاریسم بازار» سرمایه‌داری با فناوری پیشرفته امروزی به کار می‌گیرد. یان رحمان رشته‌های مختلف نظریه‌های ایدئولوژی را بازسازی می‌کند، از مارکس تا آدورنو/هورکیمر، از گرامشی تا استوارت هال، از آلتوسر تا فوکو، از بوردیو تا W.F. هاگ او آنها را در گفتگو با یکدیگر قرار می دهد و آنها را در سرمایه داری با فناوری پیشرفته امروزی به کار می برد.پ
یان رحمان در کتاب نظریه های ایدئولوژی: قدرت های بیگانگی و انقیاد، شرح مفصلی از مهم ترین مکاتب و دیدگاه های نظری ارائه می دهد. ، به نوعی بر توسعه نظریه های ایدئولوژی تأثیرگذار است. بحث اصلی این کتاب این است که نظریه‌های ایدئولوژی باید برای تحلیل نئولیبرالیسم در عصر کنونی سرمایه‌داری با فناوری پیشرفته مورد بازبینی و بازتعریف مجدد قرار گیرند.

کتاب نظریه های ایدئولوژی

یان رمان
یان رحمان، (متولد: 1953) حوزه علمیه اتحادیه در نیویورک و دانشگاه آزاد برلین، یکی از سردبیران داس آرگومنت و فرهنگ لغت تاریخی- انتقادی مارکسیسم (HKWM) است. او منتشر کرده است (از جمله): نظریه های ایدئولوژی. قدرت های بیگانگی و انقیاد (بریل، 2013).
دسته بندی های کتاب نظریه های ایدئولوژی
نکوداشت های کتاب نظریه های ایدئولوژی
This book's treatment is the best introduction we have to the complicated notion of ideology.
بررسی این کتاب بهترین مقدمه ای است که ما برای مفهوم پیچیده ایدئولوژی داریم.
Cornel West

Part of a larger movement of boldly reconceptualizing Marxism in and for the 21st century, Rehmann offers a philosophically self-conscious rethinking of ideology.
رحمان بخشی از یک جنبش بزرگ تر برای بازمفهوم سازی جسورانه مارکسیسم در قرن بیست و یکم و برای قرن بیست و یکم، بازاندیشی خودآگاهانه فلسفی ایدئولوژی را ارائه می کند.
Richard D. Wolff

قسمت هایی از کتاب نظریه های ایدئولوژی (لذت متن)