کتاب سلطانه ای با جورابهای پاره

Regards from the Dead Princess
(سرگذشت سلطانه سلما نوه ی مراد پنجم پادشاه عثمانی)
کد کتاب : 77107
مترجم :

شابک : 978-9646973947
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 720
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

برنده جایزه بزرگ Elle Readers سال 1988

معرفی کتاب سلطانه ای با جورابهای پاره اثر کنیزه مراد

این کتاب ماجرای واقعی زندگی سلطانه ای از کشور ترکیه است که در سن هفت سالگی با فروپاشی سلطنت خاندان عثمانی در سال ۱۹۱۸ همراه مادر، برادر و خواجه ی مادرش به لبنان تبعید می شود. سلما در یکی از مدارس وابسته به کلیسا در لبنان به تحصیل پرداخت و با وجود فقر شدید مالی، چنان سربلند و مغرور می زیست که اطرافیانش او را سلطانه ای با جوراب های پاره نامیدند. او در سن بیست سالگی بسیار زیبا بود؛ دختر با موهای بلند طلایی و چشمان زمردین درخشان که در انتظار ازدواجی اشرافی بود.
این کتاب توسط دختر این شاهزاده که یکی از نویسندگان و روزنامه نگاران مشهور فرانسه است نوشته شده و به شرایط سیاسی و اجتماعی آن روزگار پرداخته است. این کتاب در ۱۰۰۰ نسخه و ۷۲۰ صفحه توسط نشر جمهوری چاپ شده است.

کتاب سلطانه ای با جورابهای پاره

کنیزه مراد
کنیز حسین دو کوتوارا، که عموماً با نام کنیز مراد شناخته می‌شود، (زادهٔ ۱۹۳۹) روزنامه‌نگار و رمان‌نویس فرانسوی است. او تا سال 1983 خبرنگار Nouvel Observateur بود که در خاورمیانه کار می کرد. او سپس به ادبیات روی آورد و کتاب پرفروش بین المللی De la part de la princesse morte (با احترام از شاهزاده خانم مرده) را در سال 1987 منتشر کرد که داستان خانواده او را روایت می کرد. Les jardins de Badalpour، با مستندسازی بیشتر تاریخچه خانوادگی او، در سال 1998 دنبال شد.