کتاب فهم سوسیالیسم

Understanding Socialism
کد کتاب : 79009
مترجم :
شابک : 978-6227566284
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فهم سوسیالیسم اثر ریچارد وولف

دو قرن پیش سوسیالیسم از یک جنبش اجتماعی کوچک در اروپا پا گرفت و امروز به یک جنبش عظیم جهانی بدل شده است. به صورت تاریخی، رشد سوسیالیسم به مراتب سریع تر از جنبش های نظیر آن در تاریخ مثل امپراتوری روم، مسیحیت یا اسلام است. حتی سرمایه داری که نطفة سوسیالیسم را به عنوان دیگری انتقادی اش کاشته، زودتر آغاز شد و با سرعت کمتری رشد کرد. امروزه سوسیالیسم نشان دهنده گسترش سریع خود در تمام شرایط طبیعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متنوع جهان در حال دگرگونی است. یک نگاه اجمالی به تاریخ چشمگیر سوسیالیسم منظر مناسبی را برای درک آن در اختیار ما می گذارد.
سوسیالیسم در اروپای قرن نوزدهم به سرعت رشد کرد و به همه جای این قاره رفت. پژواک و انشعابات انقلاب های فرانسه و آمریکا، به همین نسبت اندیشه و نوشتار انقلابی را برانگیختند. در فلسفه، سیاست، اقتصاد (که بعدها اقتصاد سیاسی نامیده شد) و فرهنگ، گسستها و پیشرفتهای غیر منتظرة زیادی رخ داد. فئودالیسم و امپراتوری های فئودال باقی مانده از هم پاشیدند و سرمایه داری صنعتی و ملی گرایی های قومی گسترش یافتند. انقلاب سال ۱۸۴۸ منجر به سازماندهی دوباره نقشه اروپا در جهت ایجاد یک اقتصاد جهانی یکپارچه (به ویژه اتحاد آلمان و ایتالیا) شد، و استعمار سرمایه دارانه گام های مهمی به سوی ایجاد یک اقتصاد جهانی یکپارچه برداشت.
ترکیبی از تاریخ، تحلیل و نظریه، «فهم سوسیالیسم» متنی صادقانه و قابل دسترسی است که روایت‌های نادرست را از بین می‌برد، با شکست‌ها و چالش‌های تجربیات سوسیالیستی مختلف در طول تاریخ مقابله می‌کند و راهی به سوسیالیسم جدید مبتنی بر دموکراسی در محل کار ارائه می‌دهد. کتاب ریچارد وولف بهترین روش در دسترس و قابل اعتمادی است که ما از آنچه که سوسیالیسم هست، بود و باید باشد داریم

کتاب فهم سوسیالیسم

ریچارد وولف
ریچارد دیوید وولف (متولد 1 آوریل 1942) یک اقتصاددان آمریکایی است که به دلیل کار در زمینه روش شناسی اقتصادی و تجزیه و تحلیل طبقاتی مشهور است. وی استاد اقتصاد دانشگاه ماساچوست آمرست است و در حال حاضر استاد مدعو در برنامه تحصیلات تکمیلی در روابط بین الملل دانشگاه نیو اسکول در نیویورک می باشد. وولف همچنین در دانشگاه ییل ، ​​دانشگاه سیتی نیویورک ، دانشگاه یوتا ، دانشگاه پاریس (سوربن) و انجمن برشت در شهر نیویورک تدریس کرده است.
نکوداشت های کتاب فهم سوسیالیسم
Lucid, brilliant and uncompromising in his dissection of the capitalist system he also provides a sane and just socialist alternative to capitalist exploitation, one we must all fight to achieve.
شفاف، درخشان و سازش ناپذیر در تشریح نظام سرمایه داری او همچنین یک آلترناتیو عاقلانه و عادلانه سوسیالیستی برای استثمار سرمایه داری ارائه می دهد، جایگزینی که همه ما باید برای رسیدن به آن بجنگیم.
Chris Hedges

In the same accessible style that has made his programs and lectures such a hit, he explains his subject in a way that's not only smart, but makes the rest of us feel smart. It's actionable intelligence for the every person.
او با همان سبک قابل دسترس که برنامه ها و سخنرانی هایش را به این موفقیت تبدیل کرده است، موضوع خود را به گونه ای توضیح می دهد که نه تنها هوشمندانه است، بلکه باعث می شود بقیه احساس هوشمندی کنیم. این هوش عملی برای هر شخصی است.
Laura Flanders

قسمت هایی از کتاب فهم سوسیالیسم (لذت متن)