کتاب فلسفه تاریخ

On the Philosophy of History
از چشم انداز مسیحی
کد کتاب : 79500
مترجم :
شابک : 978-6004970341
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه تاریخ اثر ژاک ماریتن

ژاک ماریتن در کتاب فلسفه تاریخ از چشم انداز مسیحی، به امکان و اعتبار برخی قوانین فلسفی می‌پردازد که تاریخ بشر را روشن کرده و آن را برای ما ادراک‌پذیرتر می‌سازند. بعلاوه او در پی کشف هدف و سویه تاریخ و معنای فراتاریخی رویدادهای تاریخی و مآلا بنای یک فلسفه‌ جوهری تاریخ است.
ژاک مارتن (Jacques Maritain) فیلسوف فرانسوی، سال‌های بسیاری در تبعید به سر برده است، تبعیدی که ابتدا ناخواسته و سپس به خواست خود او ادامه پیدا کرد. حاصل سخنرانی‌های فراوان او در دانشگاه‌ها و کلیساهای کاتولیکی در ایالات متحده و تدریس در دانشگاه‌های معتبری همچون پرینستون و کلمبیا، کتاب‌ها و مقالات متنوعی بود که اکثر آن‌ها به زبان انگلیسی نگاشته شده است.
یکی از این دست آثار کتاب فلسفه تاریخ از چشم‌انداز مسیحی (On the philosophy of history) است که داستان نوشته شدن آن توسط خود ماریتن در مقدمه‌اش روایت می‌شود. این کتاب دو سه سال بعد توسط شارل ژورنه، دوست همدل ماریتن، تحت عنوان Pour une philosophie de l’histoire به زبان فرانسه ترجمه شد.
این کتاب از چهار سخنرانی او در جریان یک گردهمایی در دانشگاه نتردام در سال 1955 و ملاحظاتی که بعدها بر آن افزود، حاصل آمده است. آن سخنرانی‌ها بر روی نوار ضبط شدند و یکی از دوستان او، پروفسور جوزف ایونز، آن‌ها را بر کاغذ آورده و به شکلی قابل خواندن درآورد؛ پرسش و پاسخ‌های آزاد انجام شده در طول سخنرانی‌ها و ملاحظات بعدی را در متن گنجاند و زبان انگلیسی آن را تصحیح کرد در نهایت در یک کلام، او از یک گپ‌ و گفت‌های ساده و غیر رسمی یک کتاب آفرید.

کتاب فلسفه تاریخ

ژاک ماریتن
ژاك ماريتن متولد 18 نوامبر 1882 و درگذشته ی 28 آوریل 1973، فیلسوف کاتولیک فرانسوی بود. او قبل از روی آوردن به كاتولیك در سال 1906 ، كافر بود. او به عنوان نویسنده بیش از 60 كتاب نوشته است که به احیای توماس آكویناس در دوران مدرن كمك كرده است. او همچنین در توسعه و تهیه پیش نویس اعلامیه جهانی حقوق بشر تأثیرگذار بود.