کتاب دردسر متولد شدن

The Trouble with Being Born
کد کتاب : 91734
مترجم :
شابک : 978-6004058360
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دردسر متولد شدن اثر امیل چوران

کتاب « دردسر متولد شدن» نوشته « امیل چوران» توسط نشر ثالث منتشر شده است.
در این جلد، که درخشش سازش ناپذیر ذهن او را تأیید می‌کند، امیل چوران شرایط انسان را به اساسی‌ترین اجزای آن، یعنی تولد و مرگ، تقلیل می‌دهد، و نشان می‌دهد که فاجعه نه در چشم‌انداز مرگ، بلکه در واقعیت تولد نهفته است: «آن حادثه خنده‌آور». امیل چوران به سبک روشن و قصیده ای که مشخصه آثارش است، از زمان و مرگ، خدا و دین، خودکشی و رنج، و وسوسه سکوت می نویسد.

کتاب دردسر متولد شدن

امیل چوران
امیل چوران (رومانیایی: Emil Cioran؛ زاده ۸ آوریل ۱۹۱۱ درگذشته ۲۰ ژوئن ۱۹۹۵) فیلسوف و جستارنویس اهل رومانی بود. تحصیلاتش را در دانشگاه بخارست آغاز کرد و همان‌جا بااوژن یونسکو و میرچا الیاده آشنا شد که به دوستی تا پایان عمر انجامید. در ۱۹۳۳ برای ادامه تحصیل به برلین رفت و در آن دوران بیشتر از فلاسفه ای چون نیچه، شوپنهاور، کی‌یرکگور و کانت تأثیر گرفت.[نیازمند منبع] از او آثاری به زبان رومانیایی و فرانسوی به جا مانده‌است. در آثار او موضوعاتی چون نیهیلیسم، پوچی، مرگ و خودکشی، یاس، ب...
قسمت هایی از کتاب دردسر متولد شدن (لذت متن)
جانور شناسی که گوریل ها را در زیستگاه بومی شان مطالعه کرده بود از یکنواختی زندگی و بیکاری گسترده آن ها متحیر شده بود. ساعت ها و ساعت ها بدون انجام هیچ کاری... آیا ملال برایشان ناشناخته بود؟ در واقع این پرسشی است که یک انسان مطرح می کند؛ یک کپی پرمشغله. حیوانات نه تنها از یکنواختی نمی گریزند، بلکه تمنایش را دارند و آنچه باید از آن مرعوب شوند تماشای پایان یافتن این احساس است، چرا که یکنواختی تنها با جایگزین شدن ترس (علت همه فعالیت ها) پایان می پذیرد. بطالت امری الهی است. با این حال علیه همین بطالت است که آدمی طغیان کرده. در طبیعت فقط انسان توان تحمل یکنواختی را ندارد، فقط انسان می خواهد به هر قیمتی اتفاقی بیفتد؛ چیزی، هر چیزی... در نتیجه او خود را نسبت به نیاکانش ناشایست نشان می دهد. نیاز به تازگی خصلت یک گوریل ازخود بیگانه است.