کتاب مارکسیسم بدون مارکسیسم

Ghostly Demarcations
درباره اشباح مارکس دریدا
کد کتاب : 94784
مترجم : محسن عباس زاده
شابک : 978-6229726853
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب مارکسیسم بدون مارکسیسم اثر ارنستو لاکلائو

با انتشار «اشباح مارکس» در سال 1993، ژاک دریدا تعهد دیرینه ای را برای مقابله مستقیم و با جزئیات با متون مارکس بازپس گرفت. ارائه با شجاعت -مشخصه او- بازخوانی تحریک آمیزی از آثار کلاسیک در سنت غربی ارائه کرد و یک سری چالش ها را برای مارکسیسم ایجاد کرد.
در یک مداخله به موقع در یکی از حیاتی‌ترین بحث‌های نظری امروز، مشارکت‌کنندگان در مرزبندی‌های شبح‌آلود به برنامه متمایز پیش‌بینی شده توسط اسپکترز مارکس پاسخ می‌دهند. این جلد شامل مراقبه‌های دلسوزانه درباره رابطه مارکسیسم و ساختارشکنی توسط فردریک جیمسون، ورنر هاماخر، آنتونیو نگری، وارن مونتاگ و راستکو موکنیک، بررسی‌های جدلی مختصر توسط تری ایگلتون و پیر مکری، و نقدهای سیاسی پایدار توسط تام لوئیس و ایجاز احمد است. این جلد با پاسخ دریدا به منتقدانش خاتمه می‌یابد که در آن دیدگاه‌های خود را درباره رابطه آزاردهنده بین مارکسیسم و ساختارشکنی تیز می‌کند.

کتاب مارکسیسم بدون مارکسیسم

نکوداشت های کتاب مارکسیسم بدون مارکسیسم
irtually every area of humanistic scholarship and artistic creativity in the latter part of the 20th century felt the influence of the French philosopher Jacques Derrida.
عملا هر حوزه ای از دانش انسان گرا و خلاقیت هنری در اواخر قرن بیستم تأثیر فیلسوف فرانسوی ژاک دریدا را احساس می کرد.
Guardian Guardian

Fredric Jameson is probably the most important cultural critic writing in English today ... It can truly be said that nothing cultural is alien to him.
فردریک جیمسون احتمالا مهمترین منتقد فرهنگی است که امروز به زبان انگلیسی می نویسد... به راستی می توان گفت که هیچ چیز فرهنگی برای او بیگانه نیست.
Colin MacCabe

قسمت هایی از کتاب مارکسیسم بدون مارکسیسم (لذت متن)
دریدا شور بسیاری بر می انگیزد حتی در آنهایی که چیزی از او نخوانده اند جز آنکه درباره او و واسازی همان مکتب فکری پرجنجالی که الهام بخش آن بوده چیزهایی شنیده اند گواه آن این لطیفه تکراری است که میگوید تفاوت مافیا و واسازی در این است که اولی پیشنهادی به شما میدهد که نمی توانید رد کنید و دومی پیشنهادی میدهد که نمیتوانید از آن سر در بیاورید. در واقع نامفهومی از همان آغاز زندگی حرفه ای طولانی دریدا تقریبا همراه او بوده وضعی که ابهام تقریبا عمدی بیشتر آثارش چیزی از آن نمیکاهد حتی پرشورترین طرفدارانش نیز ناچار اقرار میکنند که او ما را به مشکلات مفهومی عدیده ای دچار میکند.