کتاب ملکه های فلسفه

The Philosopher Queens
زندگی، آرا و اندیشه های مهم ترین فیلسوفان زن جهان
کد کتاب : 95038
مترجم :
شابک : 978-6227383256
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب ملکه های فلسفه اثر ربکا باکستون

در دنیای فلسفه که صداهای مردانه در آن غالب بوده‌اند، کتاب «ملکه‌های فلسفه» نوشته ربکا باکستون و لیزا وایتینگ، پنجره‌ای نو به‌سوی دنیایی ناشناخته می‌گشاید. این اثر نه‌تنها به شکستن سنت‌های دیرپا پرداخته، بلکه با نورپردازی بر زندگی و اندیشه‌های زنان فلسفه‌پیشه، فضایی تازه برای تفکر و بازتعریف مفاهیم فلسفی ایجاد می‌کند.
با معرفی زنان فیلسوف از گوشه‌وکنار جهان، این کتاب دیدگاه‌هایی نوین و الهام‌بخش به خوانندگان ارائه می‌دهد که می‌تواند بر تفکر و درک ما از دنیای اطراف تأثیرگذار باشد.
این اثر برای دانشجویان و علاقه‌مندان به فلسفه و برای کسانی‌که به دنبال روشن‌بینی در زندگی خود هستند، منبع ارزشمندی است. از طریق داستان‌ها و اندیشه‌های زنانی که در این کتاب معرفی شده‌اند، خوانندگان می‌توانند دیدگاه‌های خود را نسبت به نقش زنان در تاریخ فلسفه و جامعه تغییر دهند.
باکستون و وایتینگ با بهره‌گیری از نگارش روان و تحقیق‌های دقیق، توانسته‌اند اثری جامع و در عین‌حال خواندنی ارائه دهند که خواننده را در مسیر کشف این ملکه‌های فلسفه همراهی می‌کند.
کتاب «ملکه‌های فلسفه» اثری فلسفی است و حرکتی برای بازتعریف نقش زنان در جهان اندیشه به شمار می‌رود. از این رو، خواندن آن نه‌تنها برای غنی‌سازی دانش فلسفی است، بلکه به منظور الهام‌گرفتن از زندگی و اندیشه‌های زنانی که به‌طور ناعادلانه از صفحه‌های تاریخ حذف شده‌اند‌ ضروری است.
در عصری که جست‌وجو برای معنا و هویت بیش‌از‌پیش اهمیت یافته، «ملکه‌های فلسفه» راهنمایی است برای کشف نور درونی خود و پیدا کردن صدایی که ممکن است تا‌به‌حال شنیده نشده باشد.

کتاب ملکه های فلسفه

نکوداشت های کتاب ملکه های فلسفه
فوق‌العاده است. کتابی درباره‌ی زنان فیلسوف به قلم زنان فیلسوف - این کتاب را دوست دارم!
الیف شافاک، نویسنده‌ی کتاب ملت عشق

قسمت هایی از کتاب ملکه های فلسفه (لذت متن)
هنگام ساخت ویدیو تبلیغاتی برای این کتاب، ما از افراد خواستیم تا تمام فیلسوفانی را که می‌شناسند نام ببرند. وقتی آن‌ها نام تمام مظنونین همیشگی را ‌گفتند، از آن‌ها پرسیدیم آیا می‌توانند نام یک زن فیلسوف را هم بگویند؟ ـ هیچ کدام حتی نتوانستند نام یک نفر را بگویند…