کتاب ادبیات آتش است

Gabriel Garcia marquez mario vargas liosa dos soldades
کد کتاب : 106433
مترجم :
شابک : 978-6229883877
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب ادبیات آتش است اثر ماریو وارگاس یوسا

در سپتامبر 1967، گابریل گارسیا مارکز و ماریو بارگاس یوسا در لیما ملاقات کردند تا درباره ادبیات آمریکای لاتین صحبت کنند. اولی قبلا هزاران نسخه از صد سال تنهایی فروخته بود. دومی به تازگی برنده جایزه رومولو گالیگوس برای خانه سبز شده بود.

امروزه هر دو به طور جهانی به عنوان دو تن از بزرگ ترین شارحان ادبیات اسپانیایی در نظر گرفته می شوند، اما در آن زمان آنها دو جوان بودند که کار خود را به عنوان رمان نویس آغاز می کردند. در دو تنهایی، دو نویسنده، دو نابغه ادبی، دو شیوه متفاوت برای درک ادبیات، دو خلقیات تا حدی متضاد، دو شیوه روایت متفاوت، رو در رو ایستاده اند. این زمان‌هایی است که رونق در حال دمیدن است، زمانی که هنوز نامی برای آنچه امروز به عنوان «رئالیسم جادویی» می‌شناسیم، ابداع نشده است. در این صفحات مهیج، خواننده شاهد مکالمه‌ای است که شبیه هیچ‌کس دیگری نیست.

کتاب ادبیات آتش است

ماریو وارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا، در ۲۸ مارس سال ۱۹۳۶ در آرکیپای پرو به دنیا آمد. وی تنها فرزند پدر و مادرش بود و والدینش پنج ماه بعد از ازدواج از هم جدا شدند. ۱۰ سال اول زندگیش را در بولیوی و با مادرش گذراند. پس از آن که پدربزرگش مقام دولتی مهمی در پرو به دست آورد، همراه مادرش در سال ۱۹۴۶ به سرزمینش بازگشت. دوران کودکی او با سختی سپری شد.در ۱۴ سالگی پدرش وی را به دبیرستان نظام فرستاد که تأثیری ژرف و پایا بر او نهاد و ایده ی نخستین رمانش را در ذهنش پروراند. نگرش داروین گرایانه ی او نسبت به زندگی حاصل تجربه ...