کتاب مسئله درد

The problem of pain
کد کتاب : 110042
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-9644892011‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 181
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1940
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب مسئله درد اثر سی اس لوئیس

«مسئله درد»، کتابی است در سال 1940 درباره مشکل شر توسط سی. اس. لوئیس، که در آن لوئیس استدلال می کند که درد انسان، درد حیوانات و جهنم دلایل کافی برای رد اعتقاد به خدای خوب و قدرتمند نیستند.

لوئیس بیان می‌کند که نوشته‌های او «در اصل بحث بر سر حقیقت مسیحیت نیست، بلکه توصیف منشأ آن است - وظیفه‌ای... اگر بخواهیم مشکل درد را در موقعیت درستش قرار دهیم، ضروری است». او ابتدا به اشکالات استدلال‌های رایج بر ضد اعتقاد به خدای عادل، دوست‌دار و توانا می‌پردازد، مانند: «اگر خدا خوب بود، آفریده‌هایش را کاملا سعادت می‌بخشید، و اگر قادر مطلق بود، می‌توانست آنچه را که می خواهد انجام دهد، اما موجودات خوشحال نیستند، بنابراین خداوند فاقد خیر یا قدرت است».
او می پرسد که اگر دنیا تا این حد بد است، چگونه بشر آن را به خدای خیرخواه نسبت داده است؟ او سپس سه ویژگی را که همه ادیان توسعه یافته دارند و ویژگی چهارمی را که مختص مسیحیت است، بیان می کند.

1) تجربه ای با Numinous نوعی هیبت، ترس، و یک حس کلی از تجربه چیزی «غیرطبیعی» ماورایی

2) تصدیق اخلاق.

3) نومینوس به عنوان پاسدار اخلاق.

4) رویدادهای تاریخی واقعی.

کتاب مسئله درد

سی اس لوئیس
کلایو استیپلز لوئیس، (به انگلیسی: Clive Staples Lewis) (زاده ۲۹ نوامبر ۱۸۹۸ - درگذشته ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳) نویسنده مشهور ایرلندی و خالق سرگذشت نارنیا.این نویسنده، منتقد، پژوهشگر ادبی و استاد کرسی انگلستان قرون وسطی و رنسانس در دانشگاه کمبریج، در طول عمر پربارش در زمینه‌های گوناگون ادبیات آثار بسیاری پدید آورد که اکثر کتاب‌های او دربارهٔ الهیات مسیحی، و ادبیات قرون وسطا و دوران رنسانس است.