کتاب ماجراهای نارنیا

The Chronicles of Narnia
(مجموعه کامل)
کد کتاب : 15115
مترجم :
شابک : 978-6002511874
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 791
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1956
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب ماجراهای نارنیا اثر سی اس لوئیس

سفری به پایان جهان ، موجودات خارق العاده و نبردهای حماسی بین خیر و شر – خوانندگان چه چیز دیگری می توانند از یک کتاب بخواهد؟
ماجراهای نارنیا مجموعه ای از رمان های فانتری و تخیلی است که توسط نویسنده انگلیسی سی.اس. لوئیس نوشته شده است. و در اصل بین سالهای 1950 تا 1956 در لندن منتشر شد . از ماجراهای نارنیا تا کنون بارها برای رادیو ، تلویزیون ، صحنه و فیلم اقتباس شده است. داستان های این مجموعه در سرزمین نارنیا اتفاق می افتند ، یک دنیای تخیلی از جادوگرها ، جانوران اسطوره ای و حیوانات سخن گو. این کتاب ماجراهای کودکان مختلفی است که در آشکار کردن سرزمین نارنیا نقش اصلی را ایفا می کنند. به جز کتاب اسب و آدمش ، شخصیتهای اصلی این مجموعه همه کودکانی از دنیای واقعی هستند که به طرز جادوییای به سرزمین نارنیا منتقل می شوند ، جایی که بعضی اوقات توسط شیر اصلان از آنها خواسته می شود تا از نارنیا در برابر شر محافظت کنند. این کتاب ها کل تاریخچه نارنیا ، از زمان ایجاد آن در کتاب خواهرزاده ی جادوگر، تا نابودی احتمالی آن در کتاب آخرین نبرد را در بر می گیرد.
طی پنجاه سال گذشته ، ماجراهای نارنیا از ژانر فانتزی فراتر رفته است تا جزئی از کانون ادبیات کلاسیک شود. هر یک از این هفت کتاب یک شاهکار است که خواننده را به سرزمینی می کشاند که جادو با واقعیت روبرو می شود و نتیجه آن یک دنیای داستانی است که چندین نسل مجذوب آن شده است.
این مجموعه شامل این کتاب هاست: اسب و آدمش، خواهرزاده ی جادوگر، شیر، کمد، جادوگر، شاهزاده کاسپین، کشتی سپیده نما ، صندلی نقره ای، آخرین نبرد.

کتاب ماجراهای نارنیا

سی اس لوئیس
کلایو استیپلز لوئیس، (به انگلیسی: Clive Staples Lewis) (زاده ۲۹ نوامبر ۱۸۹۸ - درگذشته ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳) نویسنده مشهور ایرلندی و خالق سرگذشت نارنیا.این نویسنده، منتقد، پژوهشگر ادبی و استاد کرسی انگلستان قرون وسطی و رنسانس در دانشگاه کمبریج، در طول عمر پربارش در زمینه‌های گوناگون ادبیات آثار بسیاری پدید آورد که اکثر کتاب‌های او دربارهٔ الهیات مسیحی، و ادبیات قرون وسطا و دوران رنسانس است.
نکوداشت های کتاب ماجراهای نارنیا
With amazing characters and abundant magic, this series is impossible to forget
این مجموعه با شخصیت های فوق العاده و جادوی فراوانش غیرممکن است که فراموش شود.
Brightly

قسمت هایی از کتاب ماجراهای نارنیا (لذت متن)
پلی گفت: «چه هیجان انگیزا هیچ نمیدانستم خانه تان این قدر جالب است.» دیگوری جواب داد: «شاید از نظر تو جالب باشد، ولی اگر قرار بود شب ها هم همان جا بخوابی، دیگر برایت جالب نبود. دوست داری وقتی توی تخت دراز کشیدی، دایی اندرو یواشکی بیاید از جلو اتاقت رد شود؟ آن هم با آن چشم های ترسناکش» | به این ترتیب، پلی و دیگوری با هم آشنا شدند. تازه اول تعطیلات تابستانی بود و هیچ کدام قرار نبود آن سال به دریا بروند؛ در نتیجه، هر روز همدیگر را می دیدند

وقتی اتاق زیر شیروانی را اندازه گرفتند. برای جمع زدن مجبور شدند مداد بیاورند. اول به دو جواب متفاوت رسیدند، اما وقتی هم به توافق رسیدند نمیدانم جوابشان درست بود یا نه. چون عجله داشتند که زودتر به اکتشاف برسند. موقع بالا رفتن و رسیدن به پشت مخزن آب پلی گفت: «نباید سر و صدا کنیم.» به دلیل اهمیت موضوع و موقعیت، هر کدام یک شمع برداشته بودند (پلی ذخیره بزرگی از شمع در غارش جمع کرده بود)