کتاب دنیای وارونه

collected stories
پنجاه داستان طنز
کد کتاب : 11574
مترجم :
شابک : 9782000137139
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1850
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب دنیای وارونه اثر عزیز نسین

عزیز نسین نویسنده دنیای وارونه، یکی از مشهورترین نویسندگان مدرن ترکیه بود. او که به عنوان استاد طنز شناخته شده است ، از سوی برخی منتقدین به عنوان قدرتمندترین و پرکارترین نویسنده طنز در این زمان، مورد تمجید قرار گرفته است. در کشور خود ، بیشتر آثار او بارها و بارها منتشر شده است . تعداد کل نسخه ها در حال حاضر از مرز هشت میلیون فراتر رفته است ، دستاوردی که هنوز توسط هیچ نویسنده دیگری ترکیه ای بدست نیامده است. عزیز نسین، به دلیل طنز جالبش نه تنها در کشور خودش ترکیه معروف است، بلکه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه مانند ایران نیز طرفداران زیادی دارد. به طور کلی ویژگی طنز او، بیشتر نشان دهنده جوامع است که می خواهد ادعای جوامع پیشرفته و مترقی را در بیاورد.

مجموعه داستان دنیای وارونه شامل موضوعات زیر می شود:
داستان های سیاسی
داستان های اجتماعی
داستان های اقتصادی
داستان های خانوادگی
در هر کدام از این داستان ها عزیز نسین که معمولا داستان هایش را از دید اول شخص می نویسد، با گروهی از افراد برخورد می کند، و رفتارهای مسخره آنها را که ادعای بزرگی و پیشرفت دارند به نمایش می گذارد.

کتاب دنیای وارونه

عزیز نسین
مَحمَت نُصرَت معروف به عَزیز نَسین (۲۰ دسامبر ۱۹۱۵- ۶ ژوئیه ۱۹۹۵) نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه بود.پس از خدمت افسری حرفه‌ای، نسین سردبیری شماری گاهنامه طنز را عهده‌دار شد. دیدگاه‌های سیاسی او منجر به چند بار به زندان رفتن شد. بسیاری از آثار نسین به هجو دیوان‌سالاری و نابرابری‌های اقتصادی در جامعهٔ وقت ترکیه اختصاص دارند. آثار او به بیش از ۳۰ زبان گوناگون ترجمه شده‌اند. بسیاری از داستان‌های کوتاه او را ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، رضا همراه و صمد به...
قسمت هایی از کتاب دنیای وارونه (لذت متن)
از شهربانی کل استانبول به تمام شهربانی های استان ها و شهرستان ها و بخش ها و قصبات بخشنامه زیر تلگرافی مخابره گردید: «حمدی فرزند نصیر معروف به حمدی فیل که از دزدان سابقه دار و خطرناک است و محکومیت های متعدد کیفری دارد از زندان فرار کرده است. مشخصات او طبق گزارش اداره هویت بدین قرار است: قد بلند وزن ۲۰۰ کیلو! سن ۳۵ ساله زنگ مو بلوطی سه دندان آسیابش افتاده در فک بالا یکی از دندان هایش پر شده در فک پایین یکی از دندان هایش روکش طلایی داره. لباس، قهوه ای راه راه صورت گرد چشم زاغ این دزد سابقه دار هنگامی که نگهبان کشیک خوابش برده بود از فرصت استفاده کرده و فرار نموده است. قدغن نمایید ماموران آگاهی مراقب اوضاع باشند و هر کجا گیرش آوردند فورا تحت الحفظ به استانبول اعزام دارید. ضمنا عکس حمدی فیل نیر ارسال گردید. فورا نسخه هایی از آن چاپ و در اختیار ماموران بگذارید. به ژاندارمری دستور داده شده که مرزهای مملکت و دروازه های شهر را شدیدا تحت مراقبت قرار دهند که مبادا حمدی فیل موفق بخروج از کشور گردد. مراقبت دقیق و شدت عمل در این مورد بی نهایت ضروری است.»