کتاب آخرین فرصت تغییر

This Changes Everything
سرمایه داری در تقابل با شرایط اقلیمی
کد کتاب : 11786
مترجم :
شابک : 9786009561810
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 755
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

سرمایه داری علیه آب و هوا
This Changes Everything
همه چیز را زیر و رو می کند
کد کتاب : 29361
مترجم :
شابک : 978-6220602910
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 702
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آخرین فرصت تغییر اثر نائومی کلاین

"آخرین فرصت تغییر" با عنوان فرعی "سرمایه داری در تقابل با شرایط اقلیمی" اثری است تحسین شده از "نائومی کلاین" که به طور خلاصه می گوید یا خودمان باید تغییرات بنیادی را بپذیریم یا تغییرات اساسی بر سر جهانی که در آن زندگی می کنیم، خواهد آمد. گزینه ی دیگری موجود نیست.
"نائومی کلاین" معتقد است که تغییرات اقلیمی، یک مساله ی پیش پا افتاده نیست که بخواهیم آن را بین پرونده های مالیاتی یا مراقبت های بهداشتی جا بدهیم. "آخرین فرصت تغییر" یک هشدار است که به ما می گوید سیستم اقتصادی را که تا همین حالا نیز ما را در موارد بسیاری ناامید کرده، تغییر دهیم. "نائومی کلاین" با تحقیقات ارزنده ای نشان می دهد که چطور کاهش گازهای گلخانه ای همزمان سبب پر کردن شکاف های نابرابری، باز تعریف دموکراسی و بازسازی اقتصاد از دست رفته می شود. او در این کتاب، استیصال ایدئولوژیک منکران تغییرات اقلیمی، توهم نجات به وسیله ی مهندسی زمین-زیستی و شکست مذبوحانه بسیاری از ابتکارات جریان های سبز را برملا می کند و نشان می دهد که دقیقا چرا "سرمایه داری در تقابل با شرایط اقلیمی" است و نه تنها بحران اقلیمی را حل و فصل ننموده، که در عوض اوضاع آن را با روش های استخراجی آسیب زننده، وخیم تر کرده است.
در "آخرین فرصت تغییر" بیان می شود که نباید به تغییر رابطه ی ما با طبیعت و یکدیگر، به عنوان یک ریاضت ناخوشایند نگاه شود؛ بلکه باید آن را به عنوان یک هدیه و سرعت دهنده به دگرگون سازی اولویت های مخدوش اقتصادی و فرهنگی، جهت ترمیم زخم های بزرگی که در تاریخ ایجاد شده، در نظر گرفت. "نائومی کلاین" اسنادی از این جنبش الهام بخش که هم اکنون کار خود را آغاز کرده ، رونمایی می کند که در آن جوامعی نه تنها از استخراج بیشتر سوخت های فسیلی خودداری می کنند، بلکه در حال شکل دهی به نسل بعدی اقتصادی مبتنی بر بازآفرینی هستند.

کتاب آخرین فرصت تغییر

نائومی کلاین
نائومی کلاین، زاده ی 8 می 1970، روزنامه نگار و فعال اجتماعی کانادایی است که بیشتر به خاطر تحلیل ها و نقدهایش بر جهانی سازی شرکتی شناخته می شود. کلاین در مونترال به دنیا آمد و در دانشگاه تورنتو در رشته ی روزنامه نگاری تحصیل کرد. او با چاپ مطالبی در یک روزنامه ی دانشجویی، نوشتن را با سمت سردبیر آغاز نمود. کلاین پس از سال سوم دانشگاه، انصراف داد تا به شغلی پیشنهادی در «گلوب اند میل» تورنتو بپردازد و سپس سردبیری نشریه ی «دیس» را بر عهده گرفت. او در سال 1995 به دانشگاه تورنتو بازگشت اما پیش از آن ...
نکوداشت های کتاب آخرین فرصت تغییر
Klein's sharp analysis makes a compelling case that a mass awakening is part of the answer.
تجزیه و تحلیل های دقیق کلاین، اثری متقاعد کننده دارد که بیداری دسته جمعی بخشی از پاسخ به آن است.
Chicago Tribune Chicago Tribune

Klein is a brave and passionate writer who always deserves to be heard, and this is a powerful and urgent book.
کلاین نویسنده ای شجاع و پرشور بوده که همیشه شایسته ی توجه است و این یک کتاب قدرتمند و ضروری می باشد.
Observer Observer

[A]robust new polemic. . . . Drawing on an impressive volume of research, Ms. Klein savages the idea that we will be saved by new technologies or by an incremental shift away from fossil fuels: Both approaches, she argues, are forms of denial. . . . Ms. Klein is aware of the intractability of the problems she describes, but she manages optimism nonetheless.
جدالی قدرتمند و جدید...این اثر که بر پایه ی حجم چشمگیری از پژوهش های خانم کلاین منتشر شده، بیان می دارد که فکر نجات یافتن به وسیله ی تکنولوژی های جدید یا تغییر تدریجی و فاصله گرفن از سوخت های فسیلی، هر دو شکل های مختلفی از انکار هستند...خانم کلاین به خوبی از دشوار بودن مشکلاتی که آن ها را توصیف کرده آگاه است، اما خوش بینی خود را حفظ می کند.
New York Times New York Times

The most momentous and contentious environmental book since Silent Spring
مهمترین و بحث انگیزترین کتاب درباره ی محیط زیست از زمان بهار خاموش.
New York Times Book Review New York Times Book Review

This may be the first truly honest book ever written about climate change.
این ممکن است اولین کتاب صادقانه ای باشد که در مورد تغییرات اقلیمی نوشته شده است.
Time Time

قسمت هایی از کتاب آخرین فرصت تغییر (لذت متن)
هنگامی که از دیدن این سیاره آبی رنگ با همه ظرافت و شکنندگی اش به شگفت می آییم و تصمیم به نجاتش می گیریم در واقع خود را در نقش بسیار خاصی قرار می دهیم؛ نقش پدرانه. پدر زمین. اما واقعیت خلاف این است. این ما انسان ها هستیم که شکننده و آسیب پذیریم و این زمین است که سالم و سرحال ما را در دستان خود دارد. از دیدگاه علمی چالش رویاروی ما بیش از اینکه نجات انسان از دست زمین باشد نجات زمین از دست انسان هاست. زمینی که اگر بیش از اندازه زیر فشار قرار گیرد می تواند با قدرت فراوانش ما را به وحشت اندازد، در آتش خود بسوزاند و حتی تمام و کمال از خود براند. آگاهی از این نکات باید بر هر آنچه می کنیم اثرگذار باشد به ویژه بر تصمیم مان در تن دادن قمار گونه به فعالیت های ژئومهندسی.