کتاب متهم

The Accused
  • 15 % تخفیف
    130,000 | 110,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 120851
مترجم :
شابک : 978-6223080722
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب متهم اثر جفری آرچر

آیا نتیجه تمام دادگاه‌ها عادلانه است؟ آیا وقتی قاضی یا هیئت منصفه، براساس شواهد و مدارک موجود، رأی به بی‌گناهی یا گناهکار بودن یک متهم می‌دهند، می‌توان یقین داشت که به اشتباه متهمی را بی‌گناه و یا بی‌گناهی را گناهکار اعلام نکرده‌اند؟ در این نمایشنامه، جفری آرچر به‌طرزی ماهرانه صحنه محاکمه پتریک شروود را به نمایش می‌کشد. شروود متهم به قتل همسرش است، قتلی که خودش آن را قویا انکار می‌کند. دادستان و وکیل مدافع هریک از سویی تلاش می‌کنند تا نظر هیئت منصفه را به حقانیت موکل خود جلب کنند و بهترین نتیجه را از این دادگاه به‌دست آورند. اگر شما در جایگاه یکی از اعضای هیئت منصفه این دادگاه نشسته باشید، آیا می‌توانید مطمئن باشید که رأی شما براساس حقیقت و عادلانه است؟

"متهم" یک درام تنش‌آور در دادگاه با تفاوتی جذاب است. در این نمایش، تماشاگران به عنوان هیئت منصفه عمل می‌کنند، وظیفه تماشاگر یا خواننده این است که تصمیم بگیرد. آیا دکتر شرود همسرش را به قتل رسانده است؟ آیا جنیفر میچل معشوق او بوده است؟ کدام یک از دفاع‌های او را باور می‌کنید؟

این انتخاب‌ها شما را در وضعیت دشواری قرار می‌دهد، و در پایان ، دعوت می‌شوید تا نظر خود را در مورد گناهکار یا بی‌گناه بودن شرود اعلام کنید. پس از اینکه تصمیم‌تان را گرفتید، نمایش ادامه خواهد داشت - با یکی از دو پایان مختلف، بسته به نظر شما. تنها پس از آن خواهید فهمید که حقیقت نهایی چیست.
نمایش "متهم" به کارگردانی لی منزیس در تئاتر رویال هیمارکت لندن در تاریخ 5 دسامبر 2000 به روی صحنه رفت. قبل از آن، در تئاتر رویال ویندزور در تاریخ 26 سپتامبر 2000 اجرای جهانی خود را داشت. بازیگران این نمایش شامل ادوارد پتربریج، مایکل فیست و تونی بریتون بودند، و جفری آرچر نقش دکتر پاتریک شرود متهم، را بازی کرد.

کتاب متهم

جفری آرچر
جفری هاوارد آرچر (به انگلیسی: Jeffrey Archer) (زاده ۱۵ آوریل۱۹۴۰) نویسنده و سیاست‌مدار سابق انگلیسی است. وی پیش از پرداختن به کار ادبی، حد فاصل سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ عضو پارلمان بریتانیا بود. آرچر در سالهای ۱۹۸۵–۱۹۸۶ معاون رئیس حزب محافظه‌کار بریتانیا بود.