کتاب در سایه مارسل پروست

A l'ombre des jeunes filles en fleurs
کد کتاب : 12135
شابک : 978-9643414979
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 238
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب در سایه مارسل پروست اثر شهلا حائری

مارسل پروست (Marcel Proust)، یکی از نویسندگان برجسته و معروف فرانسوی، در خانواده‌ای پولدار متولد شد. شهرت او بیشتر به خاطر آفرینش اثر بزرگ "در جست‌وجوی زمان از دست رفته" (In Search of Lost Time) است. اگرچه بسیاری درباره زندگی او نوشته‌اند، او خود از دیدگاه‌های مختلفی به زندگی و نوشته‌هایش نگاه می‌کرد. پروست به باور خود معتقد بود که باید "خود اجتماعی" را کنار گذاشته و به دنبال "خود حقیقی" خود می‌رود.

شهلا حائری نیز با تلاشی موازی، تلاش می‌کند تا شما را با شخصیت و دیدگاه‌های پروست آشنا کند. او کتاب "در سایه مارسل پروست" را تدوین کرده است که نتیجه کار پرزحمت اوست. در این کتاب، بخش‌هایی از رمان "در جست‌وجوی زمان از دست رفته" به همراه موضوعاتی همچون عشق، هویت اجتماعی، هنر، واقعیت شخصی و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حائری با برداشت هوشمندانه، بخش‌هایی از این رمان عظیم را به‌طور دقیق و مناسب به مخاطبان ارائه می‌دهد. این اقتباس‌ها به درک بهتر از مسائل و مفاهیم موجود در آثار پروست کمک چشمگیری می‌کنند و این امکان را به شما می‌دهند که با سبک نوشتن پروست به‌طور عمیق‌تری آشنا شوید. این کتاب صوتی در سایه پروست یک فرصت ارزشمند برای دسترسی به دنیای او و فهم بهتر آثارش را فراهم می‌کند.

کتاب در سایه مارسل پروست

شهلا حائری
ربابه شهلا حائری (زادهٔ ۱۳۳۷ در تهران استاد و مترجم زبان و ادبیات فرانسوی است. او را بیشتر به معرفی چند نویسندهٔ فرانسوی‌زبان و ترجمهٔ آثار ایشان به فارسی می‌شناسند؛ اریک امانوئل اشمیت، نویسندهٔ فرانسوی-بلژیکی، یکی از نویسندگان است. حائری همچنین آثاری از دیگر نویسندگان فرانسوی‌زبان نظیر ژان آنوی و هروه لو تلیه و آلکسی میشالیک و فیلیپ کلودل و ژان-میشل ریب و آملی نوتومب ترجمه کرده و چند اثر داستانی و غیرداستانی نیز پدیدآورده است. در پنجمین دورهٔ جایزهٔ ادبی پروین اعتصامی، او را ب...
دسته بندی های کتاب در سایه مارسل پروست
قسمت هایی از کتاب در سایه مارسل پروست (لذت متن)
انسان هرگز بسان جاده ای هموار نیست، بلکه جاده ای است با پیچ و خم های عجیب و اجتناب ناپذیر که بر دیگران پنهان است و انسان را به حیرت می اندازد و چه دشوار می توان از آن عبور کرد.