کتاب خاورمیانه

The Middle East
A Brief History of the Last 2,000 Years
کد کتاب : 1248
مترجم :
شابک : 978-964-185-287-2
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

معرفی کتاب خاورمیانه اثر برنارد لوئیس

کتاب خاورمیانه، اثری تاریخی نوشته ی برنارد لوئیس است که نخستین بار در سال 1995 به چاپ رسید. تاریخ نگار برجسته، برنارد لوئیس با بهره جویی از مطالعات دقیق و کامل خود به تشریح تاریخ خاورمیانه در طول دو هزار سال گذشته، از میلاد مسیح گرفته تا عصر مدرن، می پردازد و دگرگونی های پیاپیِ شکل دهنده ی این منطقه را با نثری جذاب مورد واکاوی قرار می دهد. لوئیس با استفاده از منابع متعددی همچون تحقیقات باستان شناسان و پژوهشگران تاریخی معتبر، تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خاورمیانه را به ترتیب وقوع، تحلیل و بررسی می نماید. این کتاب ارزشمند، روشنگرانه و جذاب با دقتی وسواس گونه به کاوش در الگوهایی تاریخی می پردازد که در طول دوره های مختلف، در خاورمیانه تکرار شده اند.

کتاب خاورمیانه

برنارد لوئیس
برنارد لوئیس، زاده ی 31 می 1916 و درگذشته ی 19 می 2018، استاد بازنشسته ی مطالعات خاور میانه در دانشگاه پرینستون و نویسنده ای انگلیسی/ آمریکایی بود.لوئیس در لندن به دنیا آمد. تخصص او، تاریخ اسلام و اثر متقابل تمدن اسلام و غرب است و بیشتر به خاطر تحقیقات اش درباره ی تاریخ امپراتوری عثمانی شناخته می شود. لوئیس یکی از برجسته ترین خاورمیانه شناسان غربی است و نظرات کارشناسی اش، درباره ی خاورمیانه، از معتبرترین نظرات در این حوزه در نظر گرفته می شود.
نکوداشت های کتاب خاورمیانه
Elegantly written, scholarly yet accessible.
با نثری پرظرافت، تخصصی و در عین حال قابل فهم.
Goodreads

The most comprehensive single volume history of the region.
جامع ترین تاریخ تک جلدی منطقه.
Barnes & Noble

Highly recommended.
بسیار توصیه می شود.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب خاورمیانه (لذت متن)
تاریخ یک جلدی درباره خاورمیانه این روزها فراوان است. بیش ترشان یا با ظهور مسیحیت به پایان می رسند یا با آمدن اسلام آغاز می شوند. من کتابم را از ابتدای عصر مسیحیت شروع کرده ام، و از این عمل دو منظور دارم. اول آن که می خواهم حق مطلب را در مورد دو امپراتوری بزرگ ایران و روم (بیزانس) ادا کنم، و در ضمن نقش عربستان قبل از اسلام را هم در پیش زمینه حیات پیغمبر و در پیدایش حکومت اسلامی از قلم نیندازم. این قدرت های رقیب، که خاورمیانه را قرون متمادی تصاحب یا بین خود تقسیم کردند، شایسته بررسی بیش تری اند.

مشتریان قهوه خانه ی خاورمیانه با اشخاصی که در فرنگ، به ویژه در شهرهای سواحل مدیترانه، در کافه می نشینند به ظاهر فرق چندانی ندارند. اما این ها با اجدادشان که پنجاه سال پیش، و از آن بیشتر با آنانی که صد سال پیش، همین جا می نشستند بسی تفاوت کرده اند. این البته در مورد کافه نشین اروپایی نیز صادق است، ولی وضعیت آن دو ابدا یکسان نیست.