کتاب خانه ی هفت شیروانی

The house of the seven gables
کد کتاب : 12949
مترجم : حسن مسعودی
شابک : 978-9644485541
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 350
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1851
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب خانه ی هفت شیروانی اثر ناتانیل هاثورن

داستان خانه ی هفت شیروانی در قرن نوزدهم و در منطقه ی نیو انگلد می گذرد.عمارت تاریک نیو انگلد زمینه وفضا را برای این جست و جوی تاریخی در گناه اجدادی و گسترش آن فراهم می کند.
ناتانیل هاثورن برای خلق داستانش از اموالی که پیشینیانش از طریق فساد و بوسیله ی نقشی که در محاکمات جادوگران اسیلم در قرن هفدهم بازی کردند بدست آوردند الهام می گیرد . خانه هفت شیروانی که بر فراز یک گور قدیمی بنا شده است ، حامل نفرین یک مرد (یکی از همین جادوگران) در حال مرگ است که زندگی ساکنان آن را برای بیش از دو قرن نابود می کند. فردی به نام کلنل پینچون سال ها پیش با کمک بزرگان شهر قطعه زمینی را به زور از جادوگری می گیرد. آن جادوگر کلنل را نفرین می کند و کلنل به همان طریقی که جادوگر پیش بینی کرده بود می میرد. اما این نفرین تا نسل های بعدی ادامه می یابد. اکنون مردی سنگدل و ریاکار که وارث عمارت است در تلاش است تا یک جفت از بستگان پیر خود را از خانه دک کند. فقط دو جوان سر راه او ایستاده اند - یک پسر عمو که آمده تا از کشور بازدید کند و شخصیتی عجیب و معماگونه که در مسحور کردن مهارت دارد.
هاثورن این درام خانوادگی از شر ، انتقام و حل و فصل را به عنوان جهان کوچک تاریخ خود اسیلم به تصویر می کشد که در جامعه ای ایده آل گرا با حرص و غرور خراب می شود. نگاه ماندگار او به تاریکی در قلب روح ملی ، خانه هفت گابل را به نشانی از ادبیات آمریکایی تبدیل کرده است.

کتاب خانه ی هفت شیروانی

ناتانیل هاثورن
ناتانیل هاثورن، زاده ی 19 می ۱۸۰۴ و درگذشته ی 4 ژوئیه ی ۱۸۶۴، نویسنده ی برجسته آمریکایی، متولد شهر سالیم ماساچوست که در دوره ای، کنسول آمریکا در انگلستان نیز شد. جد او جان هاوثورن (بدون حرف w)، قاضی فعال در جریان محاکمات جادوگری در سالیم بود و هیچ وقت از کارهای گذشته ی خود عذرخواهی نکرد. به همین دلیل، ناثانیل حرف w به نام خانوادگی خود اضافه کرد تا رابطه ی خویشاوندی خود را با او مخفی نگه دارد. او در سال ۱۸۶۴ در پلیموث نیوهمپشایر درگذشت. ناتانیل هاثورن امروزه بیشتر به خاطر داستان های کوتاهش معر...