کتاب خالی بند

Le Faiseur
کمدی در پنج پرده و به نثر
کد کتاب : 13149
مترجم :
شابک : 978-6008058427
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1840
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

خالی بند آخرین نمایشنامه اونوره دو بالزاک است.

معرفی کتاب خالی بند اثر اونوره دو بالزاک

انوره دو بالزاک نویسنده نامدار فرانسوی است که او را پیشوای مکتب واقع گرایی اجتماعی می دانند. واقع گرایی عریان و بدبینی بالزاک به سرشت انسانی که در آثارش هویداست، او را زمینه ساز ایجاد جنبش طبیعت گرایی در ادبیات فرانسه کرده است. دغدغه همیشگی بالزاک در طول فعالیت ادبی اش این بود که از طریق تئاتر به شهرت و ثروت دست یابد. او در فعالت تئاتری اش از نظریه و سبک مشخصی دفاع و پیروی نمی کرد. گرچه نمایشنامه های موفق او را می توان به جرات رئالیستی دانست. خالی بند آخرین نمایشنامه اوست. شخصیت محوری این نمایشنامه مرکاده، سوداگر ماهری است که اخلاق و اصول را برای رسیدن به خواسته های خویش زیرپا می گذارد و از سوی طلبکاران متعددش تحت فشار قرار گرفته است.

شخصیت محوری این نمایشنامه مرکاده، سوداگر ماهری است که اخلاق و اصول را برای رسیدن به خواسته های خویش زیرپا می گذارد و از سوی طلبکاران متعددش تحت فشار قرار گرفته است.

کتاب خالی بند

اونوره دو بالزاک
اونوره دو بالزاک، زاده ی 20 می 1799 و درگذشته ی 18 آگوست 1850، رمان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی بود.بالزاک در خانواده ای میانه حال در شهر تور فرانسه به دنیا آمد. در هشت سالگی به مدرسه ای شبانه روزی فرستاده شد، اما در سال 1813 مدرسه را ترک کرد و سال بعد همراه با خانواده راهی پاریس شد. در سال 1819 در رشته ی حقوق، فارغ التحصیل شد، اما به رغم خواست خانواده تصمیم گرفت تا به ادبیات بپردازد.بالزاک در ابتدای راه تحت تأثیر والتر اسکات شروع به نوشتن رمان های تاریخی نمود؛ رمان هایی که خود بعدها از آن ...
قسمت هایی از کتاب خالی بند (لذت متن)
م.مرکادت:"چطوری می خوای بهشون دستور بدی وقتی پولشونو ندادی؟" مرکادت:"تو باید با دروغ بهشون پول بدی."