کتاب هکوب

Hecuba
  • 10 % تخفیف
    96,000 | 86,400 تومان
  • موجود
  • انتشارات: بیدگل بیدگل
    نویسنده:
کد کتاب : 132312
مترجم :
شابک : 978-6223131325
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 84
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 424 قبل از میلاد
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب هکوب اثر اوریپید

چه هنگامی که تنها به‌علت علاقه شروع به جست‌و‌جو در رابطه با دستاورد‌های علمی و فرهنگی تمدن‌های بشری در زمان‌های گذشته می‌کنیم، و چه هنگامی که قصد انجام پژوهشی منسجم و آکادمیک در این حوزه را داشته و با هدفی مشخص به سراغ آن‌ها می‌رویم، یکی از عناوینی که که زیاد به آن برخواهیم خورد، شهر باستانی آتن، واقع در کشور یونان است. تقریبا می‌توان گفت آتنیان باستان در تمامی زمینه‌های علمی، فرهنگی و هنری، از پیشروان نژاد بشر بوده‌اند. به‌عنوان مثال، تمدن آتن محل تولد و رواج بسیاری از رشته‌هایی هنری، نظیر مجسمه‌سازی و شعر و شاعری است‌. یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین این هنرها، که در دنیای امروز طرفداران زیادی را چه به‌عنوان هنرمند و چه صرفا مخاطب و تماشاگر به خود جذب می‌کند، هنر ادبیات نمایشی و تئاتر است. ادیبان و نویسندگان آتنی چون سوفکلس، آشیل، اوریپید، آریستوفان و غیره، دست به نگارش اولین آثار نمایشی و اجرای اولین تئاترها زدند و بدین شکل اصول بنیادین این رشته هنری و ستون‌های اولیه آن را بنا نهادند. نمایشنامه‌ی «هکوب»،یکی از آثار برجای‌مانده اوریپید، نویسنده و شاعر فقید اهل آتن است. این کتاب نیز همانند بخش اعظم آثار این نویسنده در ژانر تراژدی به نگارش درآمده و داستان هکوب، یکی از شخصیت‌های اساطیر یونان در طول جنگ تروا و مصائبی که از سر می‌گذراند را روایت می‌کند. در این کتاب به زیبایی نشان‌داده می‌شود که چگونه وقایعی همچون خشونت تباه کننده جنگ، از‌دست‌دادن جایگاه اجتماعی و اقتصادی و شکست پیاپی در دستیابی به عدالت، افرادی را که پیش از این متمدن بوده‌اند را بدل به تروریست و آدمکش می‌کند. خواندن این کتاب، هم به دلیل اهمیت فراوان نویسنده‌اش در تاریخ هنر و نثر شیوا و روان او و هم به‌دلیل محتوای حساس و شایان توجهی که دارد، برای تمامی خوانندگان بسیار سودمند بوده و تجربه‌ای به یادماندنی را رقم می‌زند.

کتاب هکوب

اوریپید
اوریپید یکی از سه تراژدی‌نویس مهم عصر زرین درام یونان است که منتقدان قدیم و جدید او را درام‌پردازی سنت‌شکن، نوآور و نامتعارف می‌دانند. او در یکی از سال‌های دهۀ 480 پیش از میلاد در بخش شرقی آتن زاده شد. اطلاعات کمی از زندگی او در دست است. نخستین نمایشنامۀ او یک سال پس از مرگ آیسخولوس در سال 455 پیش از میلاد بر صحنه رفت و او در مسابقات تئاتریِ دیونیزیای شهر آتن به مقام سوم رسید. در سال 441 پیش از میلاد به نخستین پیروزی‌اش دست یافت و مقام نخست این رقابت‌ها را ک...
قسمت هایی از کتاب هکوب (لذت متن)
اودیسئوس، سخنم را بشنو! آنان که می‌توانند قدرت را به کار گیرند نباید آن را به‌خطا به کار برند و آنان که نیک‌بخت‌اند نباید بر این باور باشند که نیک‌بختی تا ابد با ایشان است. مرا بنگر، اودیسئوس! روزگاری، من بزرگ بودم اما تنها یک روزْ تمامی آن را دگرگون کرده است. تنها یک روز تمامی نیک‌بختی‌ام را از من گرفته است.