کتاب سمفونی مردگان

Symphony of the Dead
کد کتاب : 12279
شابک : 978-9643113445
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 61
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

سمفونی مردگان (جیبی)
Symphony of the Dead
کد کتاب : 1332
شابک : 978-600-278-333-2
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 59
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

کتاب سمفونی مردگان، رمانی نوشته ی عباس معروفی است که نخستین بار در سال 1989 وارد بازار نشر شد. این رمان که روایتی معاصر از داستان هابیل و قابیل است، در زمان انتشار خود در ایران با تحسین و تمجیدهای گسترده ای رو به رو شد. داستان این اثر در اردبیل و اندکی پس از جنگ جهانی دوم می گذرد. اورهان اورخانی، فردی شناخته شده در شهر، تصمیم می گیرد تا برادر خود را در زمستانی بسیار سرد و بی رحم پیدا کند. در طول این جست و جوی یک روزه، تمام تاریخ خانواده ی اورخانی در بخش هایی سمفونی مانند برای مخاطب آشکار می گردد. مشکلات خانواده ی اورخانی، از نقطه نظرهای متفاوت پدر خانواده و هر یک چهار فرزندش روایت می شوند و همانند آینه ای، جنبه های مختلف زندگی در جامعه ای پدرسالارانه و خفقان آور را بازتاب می دهند؛ جامعه ای که برادر را علیه برادر می شوراند، پدری را به طرد کردن پسر خود و سوزاندن اشعار او تشویق می کند و دختری را مجبور می کند که در ازدواجی شکست خورده باقی بماند.

کتاب سمفونی مردگان (جیبی)


ویژگی های کتاب سمفونی مردگان

جایزه بنیاد انتشارات فلسفی ادبی سورکامپ

فهرست برترین آثار داستانی ایران

عباس معروفی
عباس معروفی، زاده ی 27 اردیبهشت 1336 شمسی، رمان نویس، نمایشنامه نویس، شاعر، ناشر و روزنامه نگار ایرانی مقیم آلمان است. او فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد و در دهه ی 1360 با انتشار رمان «سمفونی مردگان» در ادبیات ایران به شهرت رسید.معروفی در تهران به دنیا آمد. او از دانشکده ی هنرهای زیبای تهران در رشته ی ادبیات دراماتیک فارغ التحصیل شد و حدود یازده سال معلم ادبیات در دبیرستان های هدف و خوارزمی تهران بود.نخستین مجموعه داستان معروفی در سال 1359 در تهران منتشر شد....
نکوداشت های کتاب سمفونی مردگان
A satisfying work.
اثری رضایت بخش
Complete Review

In that sense of desolation lies something austerely grand.
در احساس پریشانی و ویرانگی این داستان، چیزی فوق العاده باشکوه نهفته است.
Financial Times

Vivid yet subtle.
احساس برانگیز و پرظرافت.
Book Depository

قسمت هایی از کتاب سمفونی مردگان (لذت متن)
چه تنهایی عجیبی! پدر خیال می کرد آدم وقتی در حجره ی خودش تنها باشد، تنهاست... نمی دانست که تنهایی را فقط در شلوغی می شود حس کرد.

به قول ایاز با دو دسته نمی شود بحث کرد: با سواد و بی سواد.

مادر هرچه می خواست بگوید می گفت و مثل همیشه به صرافت غذا خوردن و ظرف شستنش می افتاد. و آیدین تا می آمد به پدر فکر کند که انگار همین دیروز با آن جسم کوچک از حجره به خانه بر می گشت، و با آن پاپاخ سیاه و پالتو طوسی رنگ، سنگین سنگین از پله بالا می رفت، ناگاه آن ابهت عجیب و آن حضور ماندنی، در خاطره اش محو می شد و در گورستان قدیمی شهر، زیر خاک به چند تکه استخوان بدل می گشت.