کتاب قصر به قصر

Castle to Castle
کد کتاب : 1344
مترجم :
شابک : 978-964-213-041-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 484
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

ترجمه انگلیسی این اثر، برنده ی جایزه ملی کتاب آمریکا در سال 1970 شده است.

معرفی کتاب قصر به قصر اثر لویی فردینان سلین

کتاب قصر به قصر، رمانی نوشته ی لویی فردینان سلین است که نخستین بار در سال 1957 به چاپ رسید. داستان این رمان در آلمان و در اواخر جنگ جهانی دوم می گذرد. نیروهای متفقین کنترل نسبی اوضاع را در دست گرفته اند و اعضای دولت ویشی فرانسه، در قصری با راه های مخفی و مخفیگاه های زیرزمینی فراوان از انظار پنهان شده اند. حدود هزار و چهارصد نفر از مقامات دولتی و همسران، خدمتکاران و محافظان آن ها به همراه خود سلین، همسرش، گربه ی خانگی این زوج و یکی از دوستان او در این قصر حضور دارند و تلاش می کنند تا با وجود تهدیدهایی مرگ بار از زمین و آسمان، از این شرایط باورنکردنی و بسیار سخت، جان سالم به در ببرند.

کتاب قصر به قصر

لویی فردینان سلین
لویی فردینان سلین، با نام واقعی لویی فردینان آگوست دستوشه، زاده ی 27 می 1894 و درگذشته ی 1 جولای 1961، رمان نویس، رساله نویس و پزشک فرانسوی بود.لویی در شهر پاریس و در خانواده ای فقیر بزرگ شد. او پس از گذراندن دوران تحصیل خود که شامل سفرهایی به آلمان و انگلیس نیز بود، شغل های گوناگونی را امتحان کرد و دو سال مانده به شروع جنگ جهانی اول، به نیروهای ارتش فرانسه پیوست. سلین در زمان خدمت در جبهه ای غربی جنگ، آسیب های جدی زیادی دید که تا آخر عمر همراه او بودند اما در همین دوران، موفق به کسب مدال شجا...
نکوداشت های کتاب قصر به قصر
A vivid picture of human society and the human condition.
تصویری واضح از جامعه ی انسانی و شرایط زندگی بشر.
Barnes & Noble

Brilliant.
درخشان.
Fantastic Fiction

With intense sympathy with human beings.
با احساسی عمیق از همدلی نسبت به انسان ها.
Washington Post Book World Washington Post Book World

قسمت هایی از کتاب قصر به قصر (لذت متن)
در سنی، به خصوص بعد از بعضی ناملایمات، آدم یک چیز بیشتر دلش نمی خواهد: این که ولش کنند راحت باشد! حتی از این هم بهتر: جوری رفتار کنند که انگار مرده ای!

همیشه حق با آراب عمومی است، به خصوص اگر حسابی احمقانه باشد.

اینجاست که می بینی پیرمرد شده ای، هیچ وقت به معنی واقعی خوابت نمی برد، اما دیگر به طور واقعی هم زندگی نمی کنی، فقط در حال چرتی... حتی نگران هم که هستی، باز توی چرتی.