کتاب آوای لطیف اهریمن

Loot and Other Stories
کد کتاب : 1396
مترجم :
شابک : 978-600-7556-46-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

اثری از نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات

معرفی کتاب آوای لطیف اهریمن اثر نادین گوردیمر

کتاب آوای لطیف اهریمن، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی نادین گوردیمر است که اولین بار در سال 1997 منتشر شد. برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات، نادین گوردیمر، با استعداد و نبوغ منحصر به فرد خود به فراز و فرودهای زندگی شخصیت هایی می پردازد که با شرایطی غیرمنتظره رو به رو می شوند. در یکی از داستان ها، زلزله ای باعث می شود گنج های کف اقیانوس پدیدار شوند و حرص و طمع بازماندگان این حادثه به تصویر کشیده شود. داستانی دیگر به آرمان گرایی های بروکراتیک، بخشی از تاریخ استعمار و رابطه ای عاشقانه می پردازد که پایان شگفت انگیزی دارد. و یکی دیگر از این قصه ها به شکلی فوق العاده جذاب و خلاقانه، اساسی ترین سوالات درباره ی ماهیت هستی را مورد کاوش قرار می دهد. کتاب آوای لطیف اهریمن با داستان هایی روشنگرانه و تأثیرگذار، عمیق ترین باورهای مخاطبین را به چالش می کشد و با زیبایی هنرمندانه ی خود در ذهن ماندگار می شود.

کتاب آوای لطیف اهریمن

نادین گوردیمر
نادین گوردیمر، زاده ی 20 نوامبر 1923 و درگذشته ی 13 جولای 2014، فعال سیاسی و نویسنده ی اهل آفریقای جنوبی بود که در سال 1991، موفق به کسب جایزه ی نوبل ادبیات شد.گوردیمر در گاتنگ در حومه ی ژوهانسبورگ به دنیا آمد. او که در دوران کودکی بیشتر وقت خود را در خانه می گذراند، نویسندگی را در سنی پایین شروع کرد و اولین داستان هایش را در پانزده سالگی به انتشار رساند. گوردیمر برای تحصیل به دانشگاه ویتواترسرند رفت اما پس از یک سال انصراف داد. او در سال 1948 به ژوهانسبورگ بازگشت و باقی عمر خود را در این شهر...
نکوداشت های کتاب آوای لطیف اهریمن
Deeply exhilarating.
عمیقا هیجان انگیز.
The Boston Globe

Brilliant.
درخشان.
Pittsburgh Post- Gazette

A remarkable collection.
مجموعه ای شایان توجه.
Richmond Times-Dispatch

قسمت هایی از کتاب آوای لطیف اهریمن (لذت متن)
مهم نبود که عاشق بودند، چنان عشقی در واقع پیوند میان دو نژاد و رنگ به حساب می آمد و از لحاظ قانونی در آن روزها، جرم شناخته می شد و قطعا درس و تحصیل پسر را در معرض خطر قرار می داد. پدر و مادرش می خواستند که او پزشک شود، نه عاشقی پشت میله های زندان... چه ناراحتی عذاب آوری را تحمل می کرد پدر، اگر می دانست که بر سر دختر محبوبش، چه بلایی آمده است. تنها جینی می داند که در واقع این اقدام پنهانی و شتاب زده، دلیل ناباروری کنونی اوست. نه هیچ کس دیگر؛ و نه حتی کارل. ماجرا مربوط به آن دوره از زندگی با می شود که هنوز کارل را پیدا نکرده بود. هنوز به طور تصادفی، به این جفت نادر و برگزیده اش در چمنزارهای طبیعت اطراف، برخورد نکرده بود.

هر دیداری، از نگاه او، شروعی تازه بود، بی تاثیر از تجربه های پیشین آن ها از یکدیگر. اگر در دیدار قبل، شما معشوقه اش بودید، باید انتظار این را داشته باشید که در این دیدار مانند خواهری با شما برخورد شود. اگر تا به حال دوستی بوده اید، از این که این بار خود را در جایگاه معشوق می بینید، شگفت زده شوید.