کتاب استاد پترزبورگ

The master of Petersburg
کد کتاب : 14426
مترجم :
شابک : 978-9642092802
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی کامن ولث سال ۱۹۹۵

برنده جایزه ی تایمز ایرلند سال ۱۹۹۵

معرفی کتاب استاد پترزبورگ اثر جان مکسول کوتزی

استاد پترزبورگ رمانی نوشته جان کوتزی نویسنده اهل آفریقای جنوبی است. این رمان اثری داستانی است اما از نویسنده روسی فیودور داستایوفسکی به عنوان شخصیت اصلی آن بهره می برد. این یک اثر عمیق و پیچیده است که به زندگی داستایوفسکی ، زندگی نویسنده و تاریخ روسیه می پردازد تا نتایج عمیقا نگران کننده ای به بار آورد. استاد پترزبورگ جایزه بین المللی داستان های ایرلند تایمز در سال 1995 را بدست آورد.

در پاییز 1869 فئودور میخایلوویچ داستایوفسکی ، که اخیرا ساکن آلمان است ، با مرگ ناگهانی فرزند خوانده او ، پاول ، به سن پترزبورگ احضار می شود. داستایوفسکی قصد دارد تا پرده از زندگی مبهم پاول بگیرد. آیا پسر خودکشی کرده یا قربانی قتل بوده است؟ آیا او ناپدری خود را دوست داشت یا او را تحقیر کرد؟ آیا او شاگرد انقلابی نچایف بود که حتی اکنون در جایی در سن پترزبورگ است که رویای خشونت آخرالزمانی را دنبال می کند؟ همانطور که او روح خود را دنبال می کند - و در همان توطئه های شیطانی که پسر را ادعا می کنند درگیر می شود داستایفسکی به عنوان چهره ای از تضادهای غیرقابل توصیف ظاهر می شود: ساده لوح و محاسبه گر ، دلسوزانه و بی رحمانه ، تقوا و غیرقابل توصیف.

کتاب استاد پترزبورگ

جان مکسول کوتزی
جان مکسول جی. ام. کوتزی در تاریخ ۹ فوریه ی ۱۹۴۰ میلادی در کیپ تاون آفریقای جنوبی زاده شد. پدر او حقوق دان و مادرش آموزگار بود. جان ماکسول کوتسی در سال ۱۹۵۷ به دانش گاه کیپ تاون وارد شد و به تحصیل زبان انگلیسی و ریاضیات پرداخت. سپس، در سال ۱۹۶۰ مدرک کارشناسی ادبیات، و در ۱۹۶۱ کارشناسی ریاضیات اش را دریافت کرد.اولین اثر داستانی کوتزی، سرزمین های گرگ ومیش در سال ۱۹۷۴ منتشر شد، که مشتمل بر دو داستان جداگانه («پروژه ی ویتنام» و «حکایت یاکوبوس کوتزی») با مضمونی مشترک بود و ا...
نکوداشت های کتاب استاد پترزبورگ
South African novelist Coetzee takes Fyodor Dostoyevski as his protagonist in a novel set amidst the political ferment of 19th-century Russia.
کوتزی رمان نویس آفریقای جنوبی ، فیودور داستایوفسکی را به عنوان شخصیت اصلی خود در رمانی که در میان تخمیر سیاسی روسیه قرن نوزدهم قرار دارد ، می گیرد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A provocative and ironic exploration of the relation of art and life.
اکتشافی تحریک آمیز و طنزآمیز از رابطه هنر و زندگی.
Los Angeles Times Los Angeles Times

قسمت هایی از کتاب استاد پترزبورگ (لذت متن)
بدین سان محتاطانه، مثل مردی که زخم خود را وارسی می کند، دوباره پاول را به افکارش راه می دهد. در جزیره ی یلاگین، زیر پوششی از خاک و برف، پاول ناآرام و سرسختانه به حیاتش ادامه می دهد. بدن خود را منقبض کرده است، از سرما، از فکر ابدیتی که باید تا روز رستاخیز تاب آورد، روزی که مقبره ها زیر و رو خواهند شد و گورها دهان خواهند گشود، و او چون جمجمه ای عریان دهان بر هم می ساید و تحمل می کند آنچه را که باید تحمل کند، تا خورشید دوباره بر او بتابد و عضلات سستش را آرام آرام به حرکت درآورد. کودک بینوا!