کتاب مرده ها جوان می مانند

The Dead Stay Young
  • 15 % تخفیف
    670,000 | 569,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ماهی ماهی
    نویسنده:
کد کتاب : 13994
مترجم :
شابک : 978-9642092246
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 704
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1949
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب مرده ها جوان می مانند اثر آنا زگرس

"مرده ها جوان می مانند" رمانی مربوط به سال 1949 است که توسط نویسنده ی آلمانی "آنا زگرس" نوشته شده است. "آنا زگرس" با نام اصلی "نتی رایلینگ" در نوامبر سال ۱۹۰۰ در یک خانواده ی فرهنگ دوست به دنیا آمد. "نتی رایلینگ" تنها فرزند خانواده بود و بیشتر دوران کودکی اش در انزوا گذشت. هنگامی که "آنا زگرس" در سال ۱۹۱۹ وارد دانشگاه شد، اروپا دوران پرتب و تابی را می گذراند. جنگ جهانی اول، فروپاشی دولت های کهن و بحران های اقتصادی اجتماعی در سراسر اروپا به چشم می خورد. این کتاب توصیف کمونیست هایی است که در فاصله ی زمانی پایان جنگ جهانی اول و وقوع جنگ جهانی دوم، مخفیانه در آلمان کار می کنند.
کتاب "مرده ها جوان می مانند" بینشی واضح و دقیق از ذهن ، قلب و روح آلمانی ها بین سال های 1918 تا 1945 به خواننده می دهد. کتاب تصویری از درگیری های طبقاتی در آلمان بین سال های 1918 و 1945 را نشان می دهد و داستان را از طریق خانواده ی ارووین اسپارتاکوس پیش می برد که در سال 1918 توسط افسران به قتل می رسد و همسر پیشین او ماری، رابطه جدیدی را با سوسیال دموکرات های گشتاپو آغاز می کند. در حالی که گشتاپو ها به طور فزاینده ای از زمینه ی سیاسی آلمان کنار می روند فرزند اروین ، هروس،مانند پدرش کمونیست می شود و این اتفاق منجر به ایجاد نفرت تلخی بین او و برادر نازی وی می شود . وقوع جنگ جهانی دوم حماسه های خانوادگی تمام عیاری را به ارمغان می آورد. هانس در حالی که در تلاش برای پیوستن به ارتش سرخ است در جبهه شرقی به ضرب گلوله کشته می شود و معشوقه ی باردار خود، امی را ترک می گوید تا فرزند خود را به تنهایی در برلین بزرگ کند ...

کتاب مرده ها جوان می مانند

آنا زگرس
آنا زگرس نویسنده ی آلمانی مشهور به تصویر کشیدن تجربه اخلاقی جنگ جهانی دوم بود. پس از زندگی در مکزیکو سیتی (47- 1941) و برلین غربی (50- 1947) ، سرانجام آنا سگرس در GDR مستقر شد. نام مستعار آنا Seghers ظاهراً برگرفته از نام خانوادگی نقاش و چاپگر هلندی Hercules Pieterszoon Seghers or Segers بوده است.پدرش آنا در سال 1900 در یک خانواده یهودی در ماینتس به دنیا آمد و پدرش دلال عتیقه و آثار باستانی فرهنگی بود.
قسمت هایی از کتاب مرده ها جوان می مانند (لذت متن)
کسی به این تصمیم های کاغذی باور نداشت. همه در ناامیدی با هم شریک بودند و جز ناامیدی کم ترین وجه اشتراکی با هم نداشتند. همه منتظر حکم نهایی بودند، حکمی خونین و گرم، حکمی واقعی. عده ای می اندیشیدند که زندگی شخصی آن ها هنگامی دگرگون خواهد شد که جهان از بیخ و بن دگرگون شود، و دیگران بر این پندار بودند که زندگی شان تنها زمانی دگرگون خواهد شد که دوباره یک رایش آلمانی پدید بیاید، رایشی سهمناک و قدرتنمد، آن گونه که پیش ترها بود، یک رایش مقدس، آن گونه که پیش ترها نامیده می شد. به گمان اینان شهروند چنین رایش مقدسی بودن، امتیازی بود که ارزش این قربانی ها را داشت.

با خود اندیشید: ما دو تا کنار هم هستیم! آری، چه خوب بود اگر می توانستیم برای هر دومان دعا کنم. تنبل تر از آن هستم که دستکش ها را دوباره به دست کنم. گرمای پتو بس است. آری، ای پدر ما در آسمان، اگر تو هستی، پس نامت مقدس باد. در این صورت ملکوت تو خواهد آمد، ملکوت تو و نه آن رایشی که درباره اش یاوه سرایی می کنند. در آسمان و بر روی زمین، اراده ی تو برآورده خواهد شد و نه اراده ی پیشوا، فوج هواپیماها و بارش بمب بر زمین. تو نان روزانه ی ما را به ما خواهی داد؛ من سیر خواهم شد و دیگر خالی و پوک نخواهم بود. و بی حوصلگی نخواهد بود، بلکه چیزی خواهد بود که سیراب کند. تو ما را در آرمایش نخواهی آورد تا به ناچار به هر چیزی تن بدهیم: عشق و عاشقی ها، پول، هدایا و حتی بچه ی لیون؛ این لیونی که من دیگر دوستش ندارم، و این ملکی که دلبسته اش بودم. تو گناهان ما را خواهی بخشید، حتی گناهان مرا هم؛ چرا که من همه چیز را سهل و ساده می خواستم و گوش شنیدن آن چیزی را نداشتم که خوشی ام را تباه می کرد. ما نیز هر قرضدار خود را خواهیم بخشید، البته بر آن هایی که با تن برهنه همچون چارپایان از برابر لیون، رتسلوف و شولسه گذر داده شدند، بخشش سخت گران خواهد آمد، اما تو از عهده ی این کار خارق العاده هم برخواهی آمد و ما را خواهی بخشید. در ملکوت تو آرامش حاکم است، همان گونه که در خانه. خانه همیشه آرام است، حالا هم. برف آرام است، زیرا ملکوت از آن تو است، و نیز شکوه و جلال، آمین!