کتاب راه فرو بسته

The Obstructed Path
کد کتاب : 14359
مترجم :
شابک : 978-9644453625
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 295
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب راه فرو بسته اثر هنری استیوارت هیوز

سال‌های ناامیدی سیاسی و اجتماعی در فرانسه - از رکود بزرگ از طریق اشغال نازی‌ها، مقاومت، و آزادی، تا جنگ الجزایر، روشنفکران فرانسوی را مجبور به تجدید نظر در ارزش‌های فرهنگ خود کرد. تلاش های متزلزل آنها برای خروج از بن بست روانی موضوع این کتاب متفکرانه و دلسوزانه مورخ برجسته آمریکایی است. این اولین پرداختن به اندیشه معاصر فرانسه برای ایجاد پل بین فلسفه، ادبیات و علوم اجتماعی و نشان دادن رابطه آن با تفکر مشابه در آلمان، بریتانیا و ایالات متحده است. هیوز همچنین آثار نویسندگان دیگر را از نظر زندگی نامه احساسی و نقش آنها در جامعه ارزیابی می کند.

هیوز کسانی را که در میان هرج و مرج برای یافتن معنا و هدف تلاش می کردند در میان درخشان ترین ذهن های قرن خود یافتند. آنها شامل مورخان اجتماعی بلوخ و فور بودند. فیلسوفان کاتولیک ماریتین و مارسل؛ طرفداران قهرمانی مارتین دو گارد، برنانوس، سنت اگزوپری، مالرو و دیگل. و پدیدارشناسان سارتر و مرلوپونتی. آنها همچنین شامل سه گانه عجیب و غریب کامو، تیلارد دو شاردن و لوی استراوس بودند که راه را به جامعه فرهنگی گسترده تری نشان دادند. با این حال، تقریبا در هر مورد، این دانشمندان به چیزی کاملا متفاوت از آنچه که قصد انجام آن را داشتند، دست یافتند. برای این نسل خودسوال گر، مبادله بین تاریخ و انسان شناسی قانع کننده ترین و بیشترین علاقه را برای جهان خارج از خود نشان داد.

«راه فروبسته» نگرانی اچ. استوارت هیوز را نسبت به روش‌های متعددی که تاریخ‌دانان هنر خود را تعریف کرده و به کار می‌گیرند، علاقه مادام‌العمر او به ادبیات، شیفتگی او به تأثیر مارکس و فروید، و همدلی او با انواع تفکر مسیحی را در هم می‌آمیزد. همچنین درک ظریف او از شخصیت های منحصر به فردی مانند برنانوس، مرلوپونتی، ژان پل سارتر و لوی استراوس را نشان می دهد. بینش عمیق او در مورد ایرادات بسیاری از ساختارهای فلسفی استادانه، و در هسته احساسات عمیق، تصاویر جسورانه، و شور و شوق شدیدی که اغلب در آنها پنهان بود، ما را به این متفکران نزدیک می کند و این را به اثری ماندگار تبدیل می کند.

کتاب راه فرو بسته