کتاب تاریخ جنگهای صلیبی (3جلدی)

A History Of The Crusades
کد کتاب : 14796
مترجم : منوچهر کاشف
شابک : 978-9644453182
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1758
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1951
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب تاریخ جنگهای صلیبی (3جلدی) اثر استیون رانسیمان

سه جلد کتاب تاریخ جنگهای صلیبی یکی از بزرگترین کتاب های تاریخی است. این کتاب با دایره ی اطلاعات کافی، انگیزه ها و دلایل جنگ های صلیبی اعم از مذهبی و غیرمذهبی و عوامل درگیر در آن را با جزئیات ارائه می دهد. جلد اول آن کاملا با جنگ صلیبی اولیه و پایه و اساس پادشاهی اورشلیم سروکار دارد. همانطور که رانسیمن در مقدمه ی کتاب خود می گوید که چه ما صلیبیون را به عنوان شگفت انگیزترین و عاشقانه ترین ماجراهای مسیحی و چه به عنوان آخرین تهاجم های وحشیانه تلقی کنیم ، آنها یک واقعیت اساسی در تاریخ قرون وسطی هستند. قبل از شروع آنها ، مرکز تمدن ما در بیزانس و سرزمین های خلافت عرب قرار گرفته بود. قبل از محو شدن آنها، هژمونی تمدن ، به اروپای غربی رسیده بود. از این انتقال، تاریخ مدرن متولد شد. جلد دوم کتاب ایالات فرانک ها، از تحت سیطره ی شاه بالدوین اول بودن تا به تسخیر مجدد درآمدن بیت المقدس توسط سالادین را تشریح می کند ، و در جلد آخر ، رانسیمن احیای پادشاهی فرانکی را از زمان جنگ صلیبی سوم تا فروپاشی آن بررسی می کند. برخی از مضامین کتاب عبارتند از: اماکن مقدس مسیحیان، موعظه های صلیبیان، سفر به سوی جنگ ها، جنگ بر ضد ترک ها، ارض موعود، بنیان گذاری پادشاهی اورشلیم، جنگ صلیبی دوم، پیروزی اسلام، دولت پادشاهی عکا و آخرین مجاهدان آن، جنگ صلیبی سوم، اشتباه در راهنمای جنگ های صلیبی، مغول و مملوک، پایان دولت صلیبیان و واپیسن گفتار.

کتاب تاریخ جنگهای صلیبی (3جلدی)

استیون رانسیمان
استیو رانسیمان (به انگلیسی: Steven Runciman) (زادهٔ ۷ ژوئیهٔ ۱۹۰۳ – درگذشتهٔ ۱ نوامبر ۲۰۰۰) پژوهشگر مطالعات قرون وسطا و تاریخ‌نگار اهل بریتانیا بود که به واسطهٔ کتاب سه‌جلدی‌اش در باب جنگ‌های صلیبی به نام تاریخ صلیبی شهرت دارد.
دسته بندی های کتاب تاریخ جنگهای صلیبی (3جلدی)
نکوداشت های کتاب تاریخ جنگهای صلیبی (3جلدی)
... the best scholarly survey of the subject by a single author.
بهترین تحقیق و بررسی در مورد یک موضوع توسط یک نویسنده ی واحد.
The English Historical Review

One of the grand historical monuments of the twentieth century ... Written with imagination and based on immense scholarship
یکی از آثار تاریخی مهم و بزرگ قرن بیستم که همراه با تخیل و دانشی عظیم نگاشته شده است.
Washington Post Book World Washington Post Book World

It sets before us one of the formidable moral and romantic epics of our time, with scholarship and imagination worthy of it
این کتاب یکی از حماسه های اخلاقی و عاشقانه قریب الوقوع زمانه ما را به نمایش می گذارد همراه با دانش و تخیلی که شایسته ی آن است.
The Times Literary Supplement

قسمت هایی از کتاب تاریخ جنگهای صلیبی (3جلدی) (لذت متن)
مقدس در انجمن نشسته بود. سران سپاه که شوربختی اخیر امید را یکسره از آنها گرفته بود، معتقد به ترک محاصره بودند. لیکن بعطریق و ریموند لوپویی، پیشوای میهمان نوازان، شاه را به ادامه جنگ تشویق کردند. سحر کلام آن دو دیگران را نیز به شور افکند و حمله با سرسختی بیشتر از سر گرفته شد. در نوزدهم ماه اوت، بعد از آنکه حصار بیرحمانه درهم کوبیده شد، مدافعان تصمیم به ترک مقاومت گرفتند، مشروط بر آنکه به تمام اهالی زینهار داده شود تا با اموال منقول خویش به هرکجا که می خواستند کوچ کنند.

سرپرستی عسقلان به آمالریک برادر شاه و کنت فعلی یافا داده شد، مسجد جامع کلیسای جامع پول قدیس نامیده شد و بطریق اورشلیم از کشیشان زیردست خویش مردی را به نام ابسالم به اسقفی آن گماشت. بعدها ژرارد اسقف بیت لحم از رم فرمانی گرفت که به موجب آن عسقلان در قلمرو او آمد. تسخیر عسقلان آخرین فتح نمایان سلاطین اورشلیم بود و نام ایشان را به ذروة اعتلا برآورد. تسخیر شهری، که معروف به عروس شام بود، که آوازه آن در همه جا پیچید.

چه با آنکه این قلعه پایگاهی بود برای ترکتازی های ناچیز در ملک مسیحیان، دولت مصر دیگر آن دشمن قهار دیرین ثبود که از او برای فرنگان به راستی خطری به وجود آورد، ولی حال که مسیحیان بر عسقلان دست یافته بودند، ماجراهای خطرناک کنار نیل دام های بزرگ بر سر راهشان می تسترد و بسا که همین دلیل بود که نور الدین، این زمامدار دوراندیش را برانگیخت تا آنها را به حال خود گذارد.