کتاب گل های آبی

Les Fleurs Bleues
کد کتاب : 143932
مترجم :
شابک : 978-6220606215
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 250
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 28 شهریور

معرفی کتاب گل های آبی اثر ریمون کنو

رمون کنو با جنبش سوررئالیسم قرابت فکری داشت و احتمالا گل‌های آبی بیش از همه‌ی آثارش این قرابت را می‌نمایاند. کنو در این اثر خود را از قیدوبند زمان و مکان می‌رهاند و مرزهای تخیل را جابه‌جا می‌کند و شخصیت‌هایی را می‌پروراند که در عین تعدد یکی می‌شوند.
داستان گل‌های آبی را از یک ‌سو سیدرولن روایت می‌کند، مردی عجیب‌وغریب و منزوی که در دهه‌ی ۱۹۶۰ روی کرجی زندگی می‌کند و به نظر می‌رسد کاری ندارد جز رنگ‌زدن حصار کنار کرجی‌اش که در دیدرس اوست و فردی ناشناس روی آن فحش می‌نویسد. از سوی دیگر دوک دوژ روایت را پیش می‌برد، مردی از قرون ‌وسطی که دقیقا 175 سال در طول زمان جلو می‌آید تا به دوران سیدرولن می‌رسد. در این سفر که از سال ۱۲۶۴ و با ملاقات لوئی نهم، پادشاه وقت فرانسه، آغاز می‌شود، خدمتکار و دو اسب سخنگوی دوک همراهی‌اش می‌کنند.
یکی از جذابیت‌های روایت کنو در این رمان شیوه‌ی اتصال دو شخصیت اصلی به یکدیگر است، به‌این‌ترتیب که با خوابیدن هرکدام از این دو، دیگری بیدار می‌شود و در لحظه‌های بیداری احساساتی مشابه احساسات شخصیت دیگر را از سر می‌گذراند...

کتاب گل های آبی

ریمون کنو
رمون کنو (Raymond Queneau) (تلفظ فرانسوی: ​[ʁɛ'mɔ̃ kə'no]) (زاده ۲۱ فوریه ۱۹۰۳ - درگذشته ۲۵ اکتبر ۱۹۷۶) نویسنده فرانسوی بود. عمده شهرت وی بابت تأسیس گروه اولیپو و نگارش کتاب زازی در مترو است.