کتاب اخلاق در سیاست

Public Philosophy
کد کتاب : 15547
مترجم :
شابک : 978-6004900126
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 366
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اخلاق در سیاست اثر مایکل سندل


در این کتاب، مایکل سندل برخی از مسائل اخلاقی و سیاسی مورد بحث زمان ما را مطرح می کند، از جمله اقدام مثبت، کمک به خودکشی، سقط جنین، حقوق همجنس‌گرایان، تحقیقات سلول‌های بنیادی، معنای مدارا و متانت، شکاف بین ثروتمند و فقیر، نقش بازارها و جایگاه دین در زندگی عمومی. او استدلال می کند که برجسته ترین آرمان ها در زندگی سیاسی ما - حقوق فردی و آزادی انتخاب - به خودی خود اخلاق کافی برای یک جامعه ی دموکراتیک فراهم نمی کند. سندل خواستار سیاستی است که تأکید بیشتری بر شهروندی، اجتماع، و فضیلت مدنی داشته باشد و مستقیم‌تر با مسائل مربوط به زندگی خوب دست و پنجه نرم کند. لیبرال ها اغلب نگرانند که دعوت از استدلال اخلاقی و مذهبی در حوزه ی عمومی خطر عدم تحمل و اجبار را به دنبال دارد. این مقالات با نشان دادن اینکه گفتمان اخلاقی اساسا در تضاد با اهداف عمومی مترقی نیست، و اینکه یک جامعه کثرت گرا نیازی به درگیر کردن اعتقادات اخلاقی و مذهبی که شهروندانش به زندگی عمومی می آورند ندارد، به این نگرانی پاسخ می دهد.
ویلیام لوند در مورد این کتاب نوشته است:
« آیا ارزش ها و باورهای کلیدی ای که دموکراسی را در ایالات متحده به پیش می برد برای مقابله با مشکلات کنونی ما کافی است؟ از زمان انتشار اولین کتاب خود در سال 1982، مایکل سندل با تمرکز بر احساسات گسترده ی اضطراب ناشی از شناخت شهروندان مبنی بر اینکه آنها قادر به شکل دادن به محیط شخصی یا جمعی خود نیستند، پاسخ منفی به این سوال ارائه کرده است. او ریشه این آسیب شناسی را در پذیرش غیرانتقادی ما از حقوق، انصاف و انتخاب فردی به عنوان پارامترهای سخت سیاست مشروع دارد و در عوض بازگشت به کمال گرایی پیش از لیبرال را پیشنهاد می کند که بر مسئولیت، وظیفه مدنی و خیر عمومی تأکید دارد. این کتاب جدید، که مقالاتی را جمع‌آوری می‌کند که قبلا بین سال‌های 1983 و 2004 منتشر شده‌اند، نمای کلی ارزشمندی از آنچه سندل «فلسفه عمومی» خود می‌نامد ارائه می‌کند... استدلال‌های او در مورد بیماری‌های عمومی کنونی ما گسترده، شفاف و صادقانه است. به این ترتیب، آنها خواستار توجه و مشارکت هستند.»

کتاب اخلاق در سیاست

مایکل سندل
مایکل سندل، زاده ی ۵ مارس ۱۹۵۳، فیلسوف سیاسی و نویسنده ای آمریکایی است. سندل استاد دانشگاه هاروارد است. او بیش از همه به خاطر کلاس «عدالت» خود در دانشگاه هاروارد، و نقدهایش بر نظریه ی عدالت از «جان راولز» در مورد لیبرالیسم و حدود عدالت مشهور است. سندل عضو دائمی آکادمی هنرها و علوم آمریکا نیز هست. او در سال ۱۹۸۵ جایزه ی تدریس هاروارد-رادکلیف را برد و در سال ۱۹۹۹ استاد تمام دانشگاه هاروارد شد. انجمن علوم سیاسی آمریکا در سال ۲۰۰۸ از سندل به خاطر نبوغش در تدریس، تقدیر کرد.
دسته بندی های کتاب اخلاق در سیاست
نکوداشت های کتاب اخلاق در سیاست
Michael Sandel can always be counted on to write with elegance and intelligence about important things.
همیشه می توان روی مایکل سندل حساب کرد که با ظرافت و هوشمندی در مورد چیزهای مهم بنویسد.
Jean Bethke Elshtain

Michael Sandel is one of the world's best known and most influential political theorists.
مایکل سندل یکی از شناخته شده ترین و تاثیرگذارترین نظریه پردازان سیاسی جهان است.
Stephen Macedo

قسمت هایی از کتاب اخلاق در سیاست (لذت متن)