کتاب راز آگاهی

The Mystery of Consciousness
  • 15 % تخفیف
    165,000 | 140,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 16183
مترجم :
شابک : 978-9642132430
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

راز آگاهی
The Mystery of Consciousness
  • 93,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: مهرویستا مهرویستا
    نویسنده:
کد کتاب : 15754
مترجم :
شابک : 978-6006977096
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 234
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راز آگاهی اثر جان سرل

" راز آگاهی" این از دیرباز یکی از اساسی ترین مسائل فلسفه بوده است، و جان سرل می نویسد که اکنون «مهم ترین مشکل در علوم زیستی» است: آگاهی چیست؟ آیا آگاهی درونی من از خودم چیزی جدا از بدنم است؟

جان سرل در آنچه که به عنوان مجموعه ای از مقالات در نیویورک ریویو آو بوکز آغاز شد، مواضع دانشمندان و فیلسوفان مشهوری مانند فرانسیس کریک، جرالد ادلمن، راجر پنروز، دانیل دنت، دیوید چالمرز، و اسرائیل روزنفیلد را در مورد آگاهی ارزیابی می کند. . او این ادعا را به چالش می کشد که ذهن مانند یک کامپیوتر کار می کند و عملکردهای مغز را می توان با برنامه های کامپیوتری بازتولید کرد. او با چشم تیزبینی برای سردرگمی و تناقض، اشاره می‌کند که کدام راه‌های تحقیقات کنونی به احتمال زیاد به بررسی بیولوژیکی چگونگی ایجاد حالت‌های هوشیار توسط مغز می‌رسد.
تنها زمانی که بفهمیم مغز چگونه کار می کند، معمای آگاهی را حل خواهیم کرد، و تنها در این صورت است که شروع به درک موضوعاتی از هوش مصنوعی گرفته تا ماهیت ما به عنوان انسان خواهیم کرد.

کتاب راز آگاهی

جان سرل
جان راجرز سرل (به انگلیسی: John Searle) (زادهٔ ۱۹۳۲ کلرادو در آمریکا) از فیلسوفان سرشناس معاصر بشمار می‌آید. جان سرل دکترای خود را از دانشگاه آکسفورد دریافت کرده و استاد دانشگاه برکلی بود. تخصص وی در فلسفه زبان و فلسفه ذهن و موضوعات خودآگاهی است. سرل خداناباور است.از جان سرل کتابهای «درآمدی کوتاه به ذهن» و «اختیار و عصب زیست‌شناسی» هر دو ترجمهٔ محمد یوسفی و «راز آگاهی» ترجمه سید مصطفی حسینی و نیز «ساخت واقعیت اجتماعی» به ترجمه میثم محم...