کتاب پرنده ی آبی

The Blue Bird
کد کتاب : 15863
مترجم :
شابک : 978-9643416416
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 154
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

پرنده آبی
The Blue Bird
کد کتاب : 16202
مترجم :
شابک : 978-6001214929
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 141
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1905
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

پرنده آبی
The Blue Bird
کد کتاب : 127173
مترجم :
شابک : 978-6228031002
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 118
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1908
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پرنده ی آبی اثر موریس مترلینک

پرنده آبی (به فرانسوی: L'Oiseau bleu) نمایشنامه‌ای از موریس مترلینک، نمایشنامه‌نویس و شاعر بلژیکی است که در سال ۱۹۰۸ منتشر شد. این نمایشنامه در 30 سپتامبر 1908 در تئاتر هنر مسکو به کارگردانی کنستانتین استانیسلاوسکی به نمایش درآمد و در سال 1910 در برادوی ارائه شد. این نمایشنامه برای چندین فیلم و یک سریال تلویزیونی اقتباس شده است. آهنگساز فرانسوی آلبرت وولف اپرایی نوشت (اولین بار در اپرای متروپولیتن نیویورک در سال 1919 اجرا شد) بر اساس نمایشنامه اصلی مترلینک، و ژرژت لبلانک عاشقانه مترلینک یک رمان ساخت.

داستان در مورد دختری به نام میتیل و برادرش تیلتیل است که در جستجوی خوشبختی هستند که توسط پرنده آبی خوشبختی به نمایندگی از پری خوب بریلون کمک می شود.

مترلینگ همچنین دنباله نسبتا ناشناخته ای برای پرنده آبی نوشت.

در صحنه آغازین، دو کودک با خوشحالی تزئینات زیبا و دسرهای غنی را که در خانه یک خانواده ثروتمند در آن نزدیکی می بینند، توصیف می کنند. وقتی بریلون می‌گوید این اشتباه است که ثروتمندان کیک‌هایشان را با تیلتیل و میتیل تقسیم نکنند، پسر او را اصلاح می‌کند. کافی است که او شادی دیگران را تماشا کند. شادی آنها در او حسادت ایجاد نمی کند. وقتی بچه‌ها با تجملات، به‌ویژه بزرگ‌ترین آنها، یعنی تجمل ثروتمند بودن، ملاقات می‌کنند، دوباره بر این موضوع تأکید می‌شود. وقتی تیلتیل الماس را می چرخاند، سالن با درخشندگی خیره کننده ای غرق می شود و لوکس ها به شدت در جستجوی گوشه ای تاریک می گردند که در آن زشتی خود را از نور اثیری پنهان کنند.

در پایان نمایش، تیلتیل آنچه را که درباره شادی آموخته است نشان می دهد. از پنجره به جنگل نگاه می کند و می گوید چقدر زیباست. داخل خانه برای او بسیار دوست داشتنی تر از قبل به نظر می رسد. همچنین با دادن پرنده حیوان خانگی خود که بسیار آبی تر از قبل به نظر می رسد به کودک بیمار شادی زیادی برای دیگری ایجاد می کند.

کتاب پرنده ی آبی

موریس مترلینک
موریس پُلیدور ماری برنار مترلینک (به فرانسوی: Maurice Polydore Marie Bernard Maeterlinck) نویسنده، شاعر و فیلسوف بلژیکی بود.مترلینک در سال ۱۸۶۲ در شهر گنت در قسمت فلاندر کشور بلژیک متولد شد. زبان آلمانی و فرانسه را در خانواده فراگرفت و در مدرسه زبان لاتین آموخت. وی تحصیلات مقدماتی را در مدرسه سن بارب به پایان برد و جهت فراگیری رشته حقوق، فلسفه و حشره‌شناسی وارد دانشگاه گردید و مدارج آن را با موفقیت پشت سر نهاد و پس از فارغ‌التحصیلی به سال ۱۸۸۴ به عضویت کانون وکلای دادگستری شهر کان د...