کتاب صدای تنها

The Lonely Voice
(مطالعه و تحلیل ساختاری داستان کوتاه)
کد کتاب : 16027
مترجم :
شابک : 978-2000487371
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1381
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب صدای تنها اثر فرانک اوکانر


کتابی افسانه ای درباره ی نویسندگی توسط یک نویسنده افسانه ای! فرانک اوکانر یکی از بزرگترین نویسندگان داستان کوتاه قرن بیستم و یکی از بزرگترین نویسندگان ایرلند بوده است. اکنون ، کتاب تأثیرگذار و پرطرفدار اوکانر در مورد داستان کوتاه بازگشته است. کتاب صدای تنها یک مستر کلاس جامع و کامل ارائه می دهد. اوکانر با زیرکی تیز و نثر سرراست خود نه تنها در مورد تکنیک ها و چالش های فرمی صحبت می کند که در آن "یک زندگی کامل باید در چند دقیقه شلوغ شود" ، بلکه او همچنین به بررسی پرشور نویسندگان مورد علاقه خود و بزرگترین آثار آنها ، از جمله چخوف ، همینگوی ، کیپلینگ ، جویس و دیگران می پردازد. در طی این مطالعه ، اوکانر برخی از نظریه های اصلی خود در مورد داستان کوتاه را شرح می دهد و همچنین در مورد کار بسیاری از نویسندگان تأثیرگذار داستان کوتاه بحث می کند. هر فصل این کتاب بر یک نویسنده متمرکز است:

ایوان تورگنیف
گی دو ماپاسان
آنتون چخوف
رودیار کیپلینگ
جیمز جویس
کاترین منسفیلد
کوپارد و لارنس
ارنست همینگوی.
یکی از مشارکتهای عمده در این کار "گروه جمعیت غوطه ور" است - اصطلاحی که اوکانر از آن برای توصیف افرادی که به هر دلیلی در حاشیه جامعه مانده اند استفاده می کند. این اصطلاح در قرن بیست و یکم مجددا توسط آمیت چاودوری به کار گرفته شد تا نوشتار مدرنیستی را در شبه قاره هند توصیف کند.
بسیاری از منتقدان این کتاب را اولین بررسی طولانی در فرم داستان کوتاه می دانند و توسط بسیاری از نویسندگان به عنوان اثری تأثیرگذار اعلام شده است.

کتاب صدای تنها

فرانک اوکانر
فرانک اوکانر (Frank O'Connor) (زاده‌شده با نام مایکل فرانسیس اوکانر اوداناوان) (۱۷ سپتامبر ۱۹۰۳ - ۱۰ مارس ۱۹۶۶) نویسنده ایرلندی بود که بیش از ۱۵۰ اثر برجای گذاشت. او بیشتر به خاطر داستان‌های کوتاه و زندگی‌نامه‌هایش شناخته شده‌است.اوکانر در کُرک ایرلند به دنیا آمد. او در دهه ۱۹۳۰ در دوبلین به کتابداری، تدریس زبان ایرلندی و کارگردانی تئاتر مشغول بود. هنگامی که او در سال ۱۹۳۵ عضو هیئت مدیره تئاتر اَبی شد، توسط ویلیام باتلر ییتس شاعر سرشناس ایرلندی و دیگر اعضای انجمن ملی ...
نکوداشت های کتاب صدای تنها
dazzling and provocative introduction to talking about what people do when they sit down to write short stories.
مقدمه ای خیره کننده و تحریک آمیز برای صحبت کردن در مورد آنچه مردم هنگام نوشتن داستان کوتاه انجام می دهند.
from the introduction by Russell Banks

This is a brilliant book on a subject about which little has been written
این کتاب درخشان درباره موضوعی است که درباره آن کم نوشته شده است.
New York Times Book Review New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب صدای تنها (لذت متن)