کتاب عقل سلیم

Common Sense
کد کتاب : 1733
مترجم :
شابک : 978-964-341-764-2
قطع : رقعی
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 1776
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : ---

در فهرست کتاب های سیاسی برگزیده

معرفی کتاب عقل سلیم اثر توماس پین

کتاب عقل سلیم، اثری نوشته ی توماس پین است که اولین بار در سال 1776 انتشار یافت. عقل سلیم، کتابی است که ایالات متحده ی مدرن را به وجود آورد چرا که دعوت الهام بخش توماس پین در این اثر باعث شد میلیون ها آمریکایی علیه سیطره ی بریتانیا بر کشورشان همدل شوند. این کتاب که شش ماه قبل از «اعلامیه ی استقلال آمریکا» به چاپ رسید، دعوتی پرشور و احساس برای آمریکا بود تا خود را از سلطه ی حکومتی خارجی رها کند و دولتی مستقل را شکل دهد. پین با انتقادهای تند خود از پادشاهی موروثی و نهادهای اشرافی، شروعی تازه را برای کشور خود متصور شد و از آزادی های فردی، برابری اجتماعی و پیشرفت های اقتصادی و فرهنگی سخن گفت. پین، توده ی مردم را مخاطبین اصلی این کتاب در نظر گرفت و با لحن قاطعانه و روح بخش خود توانست بر اتحاد آن ها تأثیر شگرفی بگذارد.

کتاب عقل سلیم

توماس پین
توماس پین، 9 فوریه ی 1737 و 8 ژوئن 1809، روشنفکر، دانشور، انقلابی و آرمان گرای آمریکایی انگلیسی الاصل و از پدران بنیانگذار ایالات متحده ی آمریکا بود. او در سال 1774 به مستعمرات آمریکایی بریتانیا وارد شد و به عنوان رساله نویسی رادیکال، با نوشته های تأثیرگذار خود به کمک انقلاب آمریکا آمد. توماس پین در دهه ی 1790، بیشتر در فرانسه زندگی کرد و در جریانات انقلاب این کشور نیز فعالیت کرد. پین در دسامبر 1793 دستگیر و در پاریس زندانی شد ولی یک سال بعد آزاد گردید. او در سال 1802 به آمریکا بازگشت و حدود ...
نکوداشت های کتاب عقل سلیم
A landmark work in the struggle for freedom.
اثری برجسته در تلاش برای رسیدن به آزادی.
Barnes & Noble

The most incendiary and popular pamphlet of the entire revolutionary era.
پرحرارت ترین و محبوب ترین رساله ی تمام عصر تحول.
Gordon S. Wood, historian

قسمت هایی از کتاب عقل سلیم (لذت متن)
زمان بیش از منطق، افراد را به هدفی خاص متمایل می کند.

بیایید از اشتباهات سایر ملت ها، خرد را بیاموزیم.

قدرت بزرگ ما، نه در تعداد بلکه در اتحاد ریشه دارد؛ با این حال، تعداد کنونی ما نیز برای مقابله با نیروی تمام جهان کافی است.