کتاب سایه دیکتاتور

The Dictator's Shadow
(زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه)
کد کتاب : 17686
مترجم :
شابک : 978-6004054317
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 442
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سایه دیکتاتور اثر هرالدو مونیز

کتاب "سایه دیکتاتور" نوشته "هیرالدو موزوز" میباشد که در مورد "آگوستو پینوشه" دیکتاتور جهان سوم میباشد."هیرالدو موزوز" که سفیر سازمان ملل متحد نیز میباشد،به عنوان یک انقلابی که با رژیم "پینوشه" جنگید نقطه نظرات خود در مورد پینوشه را بررسی میکند.

پشتیبانان آمریکایی "پینوشه" رژیم وی را ضد کمونیسم می دانستند.کشور وی زمینه آزمایش نظریه های اقتصادی با الهام از ایالات متحده بود. به کشورهایی که مایل به حمایت از بانک جهانی بودند گفته می شود که سیاست های بازار آزاد پینوشه را تقلید می کنند ، و بازنشستگی دولت شیلی حتی از برنامه رئیس جمهور جورج دبلیو بوش برای خصوصی سازی امنیت اجتماعی الهام گرفته است.

ترورها ، شکنجه ها ، هواپیما ربایی های مختلف ، قتل های گسترده زندانیان سیاسی فقط هزینه ای بود که برای ساختن یک دولت مدرن پرداخت می شود. اما سوالات مطرح شده در مورد قانون پینوشه هنوز باقی مانده است: آیا چنین دیکتاتوری های هنوز لازم هستند؟

"سایه دیکتاتور" حکایت بی نظیری از چگونگی تأثیرگذاری رقابت های ژئوپلیتیکی بر زندگی روزمره است.

کتاب سایه دیکتاتور

هرالدو مونیز
هرالدو مونیز (زاده 22 ژوئیه 1948) سیاستمدار و دیپلمات شیلی، سفیر پیشین شیلی در سازمان ملل، برزیل، و در سازمان کشورهای آمریکایی، دستیار دبیرکل سابق، معاون مدیر و مدیر منطقه برای کشور های لاتین، آمریکا و کارائیب، برنامه توسعه سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه سابق شیلی در زمان رئیس جمهور میشل باچلت است.