کتاب بلیدرانر

Do androids dream of electric sheep
آیا اندروئیدها خواب گوسفندهای الکتریکی می بینند؟
کد کتاب : 17706
مترجم :
شابک : 978-6003674844
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد دریافت جایزه ی نیوبلا سال 1968

معرفی کتاب بلیدرانر اثر فیلیپ کی دیک

یک اثر شاهکار که زمان خود جلوتر بود. یک نمایش پیش گویانه از یک آینده تاریک. رمانی که الهام بخش فیلم شناخته شده ی بلید رانر شد.
تا سال 2021 ، جنگ جهانی میلیون ها نفر را کشته است و کل گونه ها را در معرض انقراض قرار داده و بشر را به خارج از سیاره فرستاده است. کسانی که باقی مانده اند تمام موجودات زنده را مالک می شوند و برای افرادی که توانایی پرداخت یک برای یک موجود را ندارند ، شرکت ها شبیه هایی فوق العاده واقع گرایانه ساخته اند: اسب ها ، پرندگان ، گربه ها ، گوسفند. آنها حتی انسان هم ساخته اند. مهاجران به مریخ با آندروئیدهایی با چنان پیش رفتگی رو به رو می شوند که از مردان یا زنان واقعی قابل تشخیص نیستند. دولت که بخاطر این انسانهای مصنوعی می تواند به خطر بیفتد ترسیده است و زیستن آنها روی زمین را ممنوع می کند. آنها اجبارا پنهان می شوند. درنتیجه آندروئیدهای غیر مجاز در میان انسانها زندگی می کنند و کسی نمی تواند تشخصیشان دهد. . ریک دکارد ، یک شکارچی مجازات شده، مأمور است که آندروئیدهای سرکش را پیدا کند و آنها را از میدان به در کند . اما ، آندروئیدها نیز با نیروی کشنده ای برای دفاع از خودشان می جنگند.

کتاب بلیدرانر

فیلیپ کی دیک
فیلیپ کیندرد دیک، زاده ی 16 دسامبر 1928 و درگذشته ی 2 مارس 1982، نویسنده ی آمریکایی بود.دیک در ایلینوی به دنیا آمد. او پس از مدتی به کالیفرنیا رفت و در دهه ی 1950، شروع به چاپ داستان های علمی تخیلی کرد. داستان های دیک در ابتدا از نظر فروش به موفقیتی نرسیدند اما پس از مدتی به فروشی فوق العاده دست یافتند.او در آثارش به مسائل فلسفی، اجتماعی و سیاسی می پرداخت و موضوعاتی چون نهادهای تمامیت طلب، جهان های مختلف، حکومت های مستبد و حالت های متغیر هوشیاری انسان را مورد توجه قرار می داد.
نکوداشت های کتاب بلیدرانر
The most consistently brilliant science fiction writer in the world
یکی از درخشان ترین نویسندگان علمی تخیلی در جهان.
John Brunner

A kind of pulp-fiction Kafka, a prophet
شبیه داستان های عامیانه ی کافکا، یک پیامبر.
The New York Times

[Philip K. Dick] sees all the sparkling—and terrifying—possibilities . . . that other authors shy away from
[فیلیپ کی دیک] همه امکانات درخشان و وحشتناکی را می بیند. . . که نویسندگان دیگر از آن دوری می کنند
Rolling Stone

قسمت هایی از کتاب بلیدرانر (لذت متن)
«شما فکر می کنین من اندروئیدم؟ آره؟» صدایش انگار از ته چاه می آمد. «من اندروئید نیستم. من حتی تو مریخ نبوده م؛ من تا به حال یه اندروئید هم ندیده م!» مژه های ریمل زده اش ناخواسته می لرزید؛ ریک متوجه شد که زن دارد سعی می کند آرام نشان دهد. «شما اطلاعی دارید که توی بازیگرها یه اندروئید نفوذ کرده؟ با کمال میل حاضرم کمک تون کنم پیداش کنین؛ اگه اندروئید بودم باز هم حاضر می شدم کمک تون کنم؟» مرد گفت: «اندروئیدها اهمیت نمی دن چه بلایی سر هم نوعاشون می آد. این یکی از نشانه هایی یه که دنبالش می گردیم.» میس لوفت گفت: «پس شما یه اندروئیدین.» این کلام سبب شد ریک خشکش بزند؛ به زن خیره شد. زن ادامه داد: «چون شغل شما کشتن او بیچاره هاست، مگه نه؟ به شما می گن…» سعی کرد کلمه اش را به یاد آورد. ریک گفت: «جایزه بگیر. اما من اندروئید نیستم.» «این تستی که می خواین از من بگیرین؛ خودتون تا به حال دادین؟» صدایش داشت برمی گشت به حالت اولش. ریک به تایید سر تکان داد: «آره. خیلی خیلی وقت پیش، همون زمان که شروع کردم کار کردن برای اداره ی پلیس.» «شاید یه خاطره ی مصنوعی باشه. مگه اندروئیدها رو به خاطره ی مصنوعی مسلح نمی کنن؟»… «شاید یه زمانی یه آدمی مثل شما وجود داشته و شما یه جایی کشته باشینش و جاش رو گرفته باشین. و روساتون هم خبر نداشته باشن…