کتاب صداها

English drama
و سه نمایشنامه دیگر
کد کتاب : 17787
مترجم :
شابک : 978-6009707409
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 123
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب صداها اثر هارولد پینتر

کتاب صداها و سه نمایشنامه دیگر نوشته ی هرولد پینتر، درون مایه ای پیرامون اعتراض به سرکوب و اختناق در جهان دارد و هر نمایش نامه آن برشی است از رفتار رژیم های خوکامه در دنیایی که به ارزش های دموکراسی و اصول حقوق بشر می بالد؛ اما حق طلبی مردم را با شکنجه و کشتار پاسخ می دهد.

"باز هم یکی دیگه" را پینتر در اوایل سال 1984 نوشت و آن را «اظهاریه ای در اعتراض به لگدمال شدن حقوق بشر در نظام های خودکامه» دانست. نمایش در یکی از حکومت های نظامی آمریکای لاتین (خونتا) می گذرد که به نظر منتقدان تحت تأثیر خشونت های دیکتاتوری نظامی در آرژانتین بوده است.

کتاب صداها

هارولد پینتر
هارولد پینتر، زاده ی 10 اکتبر 1930 و درگذشته ی 24 دسامبر 2008، نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس، کارگردان و بازیگر انگلیسی بود.پینتر در محله ی هکنی در شرق لندن به دنیا آمد و بزرگ شد. او دوران مدرسه را در همین محله گذراند و در رشته های دوی سرعت و کریکت فعالیت می کرد. پینتر در همان دوران، در نمایش های مدرسه بازیگری می کرد و شعر می نوشت. او سپس به آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک رفت اما دوره ی تحصیلی اش را کامل نکرد. بعد از آن، پینتر به آموزشگاه مرکزی تئاتر رفت و در تئاترهای رپرتوار در ایرلند و انگلی...
قسمت هایی از کتاب صداها (لذت متن)
هر سگی یک اسمی داره. اگر صداشون کنید میان طرفتون. موقع تولد پدر و مادر یک اسمی بهشون می دن، و این اسم تا آخر روی اونا می مونه. این می شه اسم اون ها. پیش از گاز گرفتن همیشه اسم خودشون رو ذکر می کنن. این مقررات این جاست. اول اسمشون رو می گن، بعد گاز می گیرن. روشن شد؟ خوب، حالا بگید ببینم کدوم سگ بود؟ اگر بدونم بدون گفتن اسمش این زن رو گاز گرفته، می دم تیربارانش کنند.