کتاب کالوکائین

Kallocain
کد کتاب : 64990
مترجم :
شابک : 978-6009855445
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 243
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1940
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

کالوکائین
Kallocain
  • 19,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 18247
مترجم :
شابک : 978-9642133680
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1940
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کالوکائین اثر کارین بویه

کتاب «کالوکائین» یک رمان دیستوپیایی است که در سال 1940 توسط کارین بوی، رمان‌نویس سوئدی منتشر شد که آینده‌ای از وحشت بی‌معنا را به تصویر می‌کشد. از نگاه دانشمند آرمانگرا لئو کال، کالوکاین تصویری از یک دولت جهانی توتالیتر است. یکی از جنبه های مهم رمان، روابط و ارتباطات بین شخصیت های مختلف، مانند ازدواج شخصیت اصلی و همسرش، لیندا کال، و احساس حسادت و سوء ظن است که ممکن است در جامعه ای با نظارت های شدید و عدم اطمینان قانونی ایجاد شود. محور اصلی داستان لئو کال است و در قالب یک دفتر خاطرات یا خاطرات نوشته شده است. کال با همسرش لیندا کال در شهری که برای صنایع شیمیایی در نظر گرفته شده زندگی می کند. لئو دانشمندی است که در ابتدا بسیار به دولت وفادار است و داروی حقیقت کالوکائین را تولید می کند. این تأثیر دارد که هرکس آن را بگیرد، چیزی را آشکار می کند، حتی چیزهایی که آگاهانه از آن آگاه نبوده است.
یکی از ایده‌های اصلی رمان با شایعات معاصر درباره مواد مخدر که تبعیت هر شهروندی از دولت را تضمین می‌کرد، همزمان است. کتاب «کالوکائین» به بیش از 10 زبان ترجمه شده است. در سال 2016، این رمان نامزد جایزه Retro-Hugo برای بهترین رمان علمی تخیلی سال 1941 شد.

کتاب کالوکائین


ویژگی های کتاب کالوکائین

نامزد جایزه ادبی هوگو برای بهترین رمان سال 2016

کارین بویه
کارین ماریا بوی (Karin Maria Boye) (اکتبر ۱۹۰۰ — ۲۴ آوریل ۱۹۴۰) شاعر، رمان‌نویس، مترجم و نویسنده داستان کوتاه سوئدی بود. او به عنوان یکی از شاعران برجسته ادبیات نوگرایی سوئد شناخته می‌شود.کارین بوی نخستین فرزند سیگنه (۱۹۷۶–۱۸۷۵) و فریتز بوی(۱۹۲۷–۱۸۵۷) در سال ۱۹۰۰ میلادی در خیابان واساپلتسن گوتنبرگ (یوتبری)متولد شد. او دو برادر کوچکتر به نام‌های سون و اولف داشت. پدربزرگ پدری وی، ادوارد بوی، آلمانی‌تبار و از صاحبان شرکت بیمهٔ سیوآ در یوتبری بود. پدر و مادر ...