کتاب سر و ته یک کرباس

Sar-o Tah Yek Karbas
کد کتاب : 19847
شابک : 978-9646961814
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 504
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سر و ته یک کرباس اثر محمد علی جمال زاده

یکی از مهم‌ترین آثار به جامانده از جمال زاده، کتاب سر و ته یک کرباس است. این اثر یک خاطره‌نگاری مفصل، با تکیه بر دوران کودکی و نوجوانی نویسنده است.

سر و ته یک کرباس از دو بخش اصلی تشکیل شده است. پاره‌ی نخست که عنوان «یادگارها و آغاز کار» را بر خود دارد، به شرح سرگردانی‌ها و پرسه‌های نویسنده در ایام کودکی، در شهر پرجاذبه‌ی اصفهان می‌پردازد. پاره‌ی دوم کار اما درباره‌ی یک دیدار است: دیدار با دوستی که برایمان خاطره‌ای درخور از ملاقات با یک شیخ مشهور را تعریف می‌کند. این بخش از کتاب رنگ‌وبویی کمابیش عارفانه دارد.

گفتنی‌ست که جمال زاده تحریر اثر حاضر را در سال 1323، در شهر ژنو به پایان برد. اما انتشار آن با حدود یک دهه فاصله، در سال 1334 محقق شد.

کتاب سر و ته یک کرباس

محمد علی جمال زاده
سید محمدعلی موسوی جمال زاده (۲۳ دی ١٢٧۰ در اصفهان) نویسنده و مترجم معاصر ایرانی بود. او را پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع گرایی در ادبیات فارسی می دانند.او نخستین مجموعهٔ داستان های کوتاه ایرانی را با عنوان یکی بود و یکی نبود در سال ۱۳۰۰ خورشیدی در برلین منتشر ساخت.جمالزاده در سال ۱۹۶۵ نامزد جایزه نوبل ادبیات گردید. وی تا به امروز در کنار زین العابدین رهنما، حسین قدس نخعی و ابوالقاسم اعتصام زاده به عنوان تنها فارسی زبانان نامزد جایزه نوبل ادبیات شناخته می شوند.داستان های وی انت...