کتاب ارباب پونتیلا و برده اش ماتی

Mr Puntila and his Man Matti
کد کتاب : 2117
مترجم :
شابک : 978-964-191-617-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 146
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1948
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

برتولت برشت از برجسته ترین نمایشنامه نویسان قرن بیستم

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 1955 ساخته شده است.

معرفی کتاب ارباب پونتیلا و برده اش ماتی اثر برتولت برشت

کتاب ارباب پونتیلا و برده اش ماتی، نمایشنامه ای نوشته ی برتولت برشت است که نخستین بار در سال 1948 وارد بازار نشر شد. پونتیلا، ملاکی فنلاندی که از شخصیتی دوگانه رنج می برد: او به هنگام مستی، شخصی مهربان با رفتاری انسانی است اما وقتی هوشیاری اش را به دست می آورد، به فردی تندخو و خودرأی تبدیل می شود. داستان این نمایشنامه ی جذاب و خواندنی به رابطه ی پونتیلا با خدمتکارش، ماتی، و همچنین به رابطه ی این زمیندار فنلاندی با دخترش، ایوا، می پردازد. پونتیلا می خواهد که دخترش با کسی که او برایش در نظر گرفته ازدواج کند اما خود ایوا، دل در گرو ماتی دارد. همین موضوع باعث به وجود آمدن چالش هایی می شود و پونتیلا باید تصمیم بگیرد که دخترش را به عقد راننده اش درآورد یا او را به همان فرد مورد نظر خودش بسپارد. پونتیلا علاوه بر این، باید با مشکلش در مصرف الکل و تأثیرات آن بر زندگی اش نیز مواجه شود.

کتاب ارباب پونتیلا و برده اش ماتی

برتولت برشت
برتولت برشت، زاده ی 10 فوریه ی 1898 و درگذشته ی 14 آگوست 1956، نمایشنامه نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی بود. برشت سرودن شعر را در 15 سالگی و پیش از نمایشنامه نویسی آغاز کرد. او نخستین اشعارش را بین سال های 1914 و 1917 سرود و آن ها را در نشریات محلی منتشر کرد. برشت در سال 1918 و هنگامی که به خدمت سربازی اعزام شد، علاوه بر کار در یک بیمارستان نظامی، سروده هایش را همراه با نواختن گیتار برای سربازان می خواند و آن ها را مجذوب اشعار خود می کرد. برشت را بیشتر به عنوان برجسته ترین نمایشنامه نویس ...
نکوداشت های کتاب ارباب پونتیلا و برده اش ماتی
One of Brecht's greatest creations.
یکی از برجسته ترین آثار برشت.
Bloomsbury

By one of the 20th century's most influential playwrights.
اثری نوشته ی یکی از تأثیرگذارترین نمایشنامه نویسان قرن بیستم.
Theatre Journal

It contains one of Brecht's great characters.
این اثر، یکی از کاراکترهای برجسته ی برشت را در خود جای داده است.
Goodreads

قسمت هایی از کتاب ارباب پونتیلا و برده اش ماتی (لذت متن)
بزرگ ترین بدبختی آدمی این است که در برابر ستم، جرأت طغیان را از دست بدهد. جان کلام زندگی این جاست که طغیان بر ضد بیدادگری دوام یابد. لحظه ای که انسان ستم را به آسانی تحمل کند، شوم ترین دوره ی حیاتش آغاز می گردد.

اگر همه ی معلم ها را با الکل از میدان خارج کنند، دیگر احتیاجی به سانسور کردن ندارند و پولی را که برای سانسور خرج می کنند، می توانند ذخیره ی ملی کنند.