کتاب بار مسئولیت

The Burden of Responsibility
(بلوم، کامو، آرون و قرن بیستم فرانسه)
کد کتاب : 21431
مترجم :
شابک : 978-6003760837
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 269
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

«تونی جات» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب بار مسئولیت اثر تونی جات

کتاب «بار مسئولیت»، اثری نوشته ی «تونی جات» است که اولین بار در سال 1998 انتشار یافت. مورخ برجسته «تونی جات» با استفاده از زندگی سه اندیشمند فرانسوی پیشگام در قرن بیستم، به شکلی منحصر به فرد به این موضوع می پردازد که اندیشمندان و روشنفکران چگونه می توانند فشارهای سیاسی را نادیده بگیرند و تعهدی قهرمانانه را نسبت به تمامیت فردی و مسئولیت اخلاقی خویش، در زمانه ای سخت و پرهیاهو از خود نشان دهند. «جات» در این اثر، تصور مرسوم از نقش اندیشمندان را به چالش می کشد و از امکان تأثیرگذاری آن ها در شکل دادن به نظرات جمعی و سیاست های کلی سخن می گوید. این نویسنده در زندگی «بلوم»، «کامو» و «آرون»، سه شخصیت کاملا متفاوت را می بیند که به نقش های تحمیل شده بسنده نکردند، بلکه مسئولیت پذیری و شجاعتی را از خود نشان دادند که آن ها را از معاصرین خود کاملا متمایز کرد.

کتاب بار مسئولیت

تونی جات
تونی رابرت جات، (2 ژانویه 1948 - 6 اوت 2010) مورخ، مقاله‌نویس و استاد دانشگاه انگلیسی-آمریکایی بود که در تاریخ اروپا تخصص داشت. جات به نیویورک نقل مکان کرد و به عنوان استاد تاریخ ماریا Remarque استاد مطالعات اروپا در دانشگاه نیویورک و مدیر موسسه اریچ ماریا ریمارک NYU خدمت کرد. او همكار مكرر در بررسی كتابها در نیویورك بود. در سال 1996 جات عضو آکادمی علوم و دانش های آمریکا و در سال 2007 عضو همکار آکادمی انگلیس انتخاب شد.
نکوداشت های کتاب بار مسئولیت
An eloquent and instructive study of intellectual courage.
پژوهشی شیوا و آموزنده در مورد شجاعت در اندیشه.
New York Times New York Times

A novel perspective on French intellectual history.
نگرشی نوین به تاریخ روشنفکری فرانسه.
Amazon Amazon

It provides remarkable insight into the tensions that underlie political, philosophical, and ideological currents in contemporary France.
این اثر بینشی قابل توجه را درباره ی تنش هایی ارائه می کند که در زیر جریان های سیاسی، فلسفی و ایدئولوژیک در فرانسه ی معاصر وجود دارد.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب بار مسئولیت (لذت متن)
این گذشته است که تقریبا همیشه مسئله است، حتی وقتی که ظاهرا از حال یا آینده بحث می کنیم.

تاریخ آنطور که تجربه می شود، نوشته نمی شود، نباید هم بشود. اهالی گذشته بهتر از ما می دانند زندگی در گذشته چگونه بود اما بیشتر آن ها در جایگاهی نبودند که بفهمند چه بر سر آن ها می آمد و چرا می آمد. هر توضیح ناقصی هم که بتوانیم برای آنچه پیش از ما رخ داده، ارائه کنیم، متکی بر مزایای بازنگری است، اگرچه همین بازنگری خود مانعی غیر قابل عبور بر سر راه همدلی کامل با تاریخی است که برای ادراک آن تلاش می کنیم.

شکل رخدادهای گذشته، وابسته به پرهیبی است که در زمان و مکان به خود گرفته اند؛ و چنین اشکالی همه ی حقیقت نیستند، اگرچه بعضی از آن ها اعتباری پایدارتر کسب می کنند.