کتاب تاریخ مختصر عدالت توزیعی

A Short History of Distributive Justice
کد کتاب : 22205
مترجم :
شابک : 978-9642133925
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 266
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ مختصر عدالت توزیعی اثر ساموئل فلای شاکر

عدالت توزیعی به مفهوم مدرنش خواهان آن است که دولت تضمین کند دارایی به گونه ای در کل جامعه توزیع شود که همه از سطح مشخصی از امکانات مادی برخوردار شوند. بحث های جاری درباره عدالت توزیعی به طور معمول حول این متمرکز است که چه مقدار از امکانات باید تضمین شود و برای توزیع این امکانات به چه میزان از دخالت دولت نیاز است. دو موضوعی که با هم ارتباط دارند.
بازتعریف اصطلاح عدالت توزیعی از منظر نویسنده کتاب به سده هجدهم بازمی گردد. زمانی که شاهد تحولی دوران ساز در نگرش های موجود به تهی دستان بود. این اتفاق نه در ابتدا و میانه این قرن، بلکه درست در همان سال ها که آدام اسمیت در انتهای راه زندگی اش بود (او در سال 1790 درگذشته است) رخ داد: «پیش از پایان قرن، امانوئل کانت دیگر می توانست بگوید که همه باید بتوانند با اتکاء بر استعداد، تلاش و شانس به جایگاه اجتماعی مناسب دست یابند.

کتاب تاریخ مختصر عدالت توزیعی

ساموئل فلای شاکر
ساموئل فلاي شاكر (متولد: 22 آوریل 1961، ویمبلدون، لندن، انگلستان) استاد برجسته در کالج هنرها و علوم لیبرال در دانشگاه ایلینویز در شیکاگو است. او نویسنده کتابهای زیادی است، از جمله "ثروت ملل" در مورد آدام اسمیت: همراهی فلسفی و اخیراً کتاب خوب و خوب: مکاشفه به عنوان راهنمایی برای زندگی.
دسته بندی های کتاب تاریخ مختصر عدالت توزیعی