کتاب حیوان قصه گو

The storytelling animal
کد کتاب : 22279
مترجم :
شابک : 978-9642133000
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حیوان قصه گو اثر جاناتان گاتشال

انسان ها در مناظر باورپذیر زندگی می کنند. ما خیالات را می پرورانیم. ما رمان ها ، فیلم ها و نمایش ها را می بلعیم. حتی رویدادهای ورزشی و دادرسی های جنایی به عنوان روایتی داستان گونه اتفاق می افتند. با این حال مدتهاست که در دنیای داستان کشوری کشف نشده و بدون نقشه باقی مانده است. اکنون «جاناتان گاتشال» در کتاب «حیوان قصه گو» اولین نظریه یکپارچه داستان نویسی را ارائه می دهد. او ادعا می کند که داستان ها به ما کمک می کنند تا از مشکلات پیچیده اجتماعی زندگی استفاده کنیم - درست همانطور که شبیه سازهای پرواز خلبانان را برای شرایط دشوار آماده می کنند. داستان گویی مانند سایر رفتارها برای اطمینان از بقای ما تکامل یافته است. با استفاده از آخرین تحقیقات در علوم اعصاب ، روانشناسی و زیست شناسی تکاملی ، گاتشال به ما می گوید که حیوان قصه گویی به چه معناست و توضیح می دهد که چگونه داستان ها می توانند جهان را به سمت بهتر شدن سوق دهند. ما می دانیم که استاد اصلی داستان هستیم. حیوان قصه گویی سرانجام نشان می دهد که داستان ها چگونه شخصیت ما را شکل می دهند.

"این یک کتاب کاملا شگفت انگیز است. هم داستان و هم داستان های مربوط به روایت داستان را درگیر خواننده می کند ، سپس همه را جمع می کند تا توضیح دهد که چرا داستان گویی غریزه اساسی انسان است."
- ادوارد او. ویلسون

کتاب حیوان قصه گو

نکوداشت های کتاب حیوان قصه گو
A jaunty, insightful new book . . .
کتابی جالب ، بصیر و جدید. . .
New York Times New York Times

insightful yet breezily accessible exploration of the power of storytelling and its ability to shape our lives..
کاوش بصیرت آمیز و در عین حال دارای قدرت داستان سرایی و توانایی آن در شکل دادن به زندگی ما ..
Boston Globe Boston Globe

The Storytelling Animal is informative, but also a lot of fun....
حیوان قصه گویی آموزنده است ، اما همچنین بسیار سرگرم کننده است ....
BookPage BookPage

قسمت هایی از کتاب حیوان قصه گو (لذت متن)
آمارشناسان در این مورد توافق دارند که اگر می توانستند تعدادی میمون نامیرا اسیر کنند، آنها را در اتاقی بگذارند، در اتاق را قفل کنند و ماشین تحریری در اختیارشان بگذارند تا برای مدتی بسیار بسیار طولانی با خشم دکمه ها را فشار دهند، سرانجام قادر خواهند بود نسخه ی کاملی از نمایشنامه ی هملت را باز تولید کنند به صورتی که هر نقطه و کامایی سر جای خودش باشد. این نکته مهم است که میمون ها نامیرا باشند: آمارشناسان می پذیرند که این کار زمانی بسیار طولانی می طلبد.

عده ای دیگر به این نتیجه گیری مشکوک اند. در سال ۲۰۰۳. پژوهشگرانی از دانشگاه پلیموت انگلستان برای ارزیابی این نظریهی به اصطلاح میمون نامیرا دست به یک آزمایش راهنما زدند. راهنما به این دلیل که ما هنوز دسته هایی از ابر میمونهای نامیرا و یا افق زمانی بی نهایت مورد نیاز برای یک آزمایش قطعی را در اختیار نداریم، اما این پژوهشگران یک رایانه ی قدیمی داشتند و شش میمون کاکل دار که در جزیرهی سولاوسی اندونزی زندگی می کند. آنها رایانه را در قفس جم میمونها گذاشتند و در قفس را بستند.