کتاب پروفسور اینشتین عزیز

Dear Professor Einstein
نامه های کودکان به اینشتین و پاسخ های او
کد کتاب : 22337
مترجم :
شابک : 978-6006043302
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب پروفسور اینشتین عزیز اثر آلبرت آینشتاین

این کتاب دلربا نمونه کوچکی از نامه‌های خنده‌دار، متاثر کننده و گاه زودهنگام فرستاده شده به آلبرت انیشتین توسط کودکان از سراسر جهان و پاسخ‌های اغلب شوخ‌آمیز و بسیار متین او را نشان می‌دهد. آلیس کالاپریس مجموعه ای لذت بخش و جذاب از بیش از 60 نامه را گردآوری کرده است که اکثر آنها قبلا منتشر نشده بودند، از کودکان تا شاید بزرگترین دانشمند تمام دوران. چیزی که باعث تقویت این مکاتبات می شود، عکس‌های متعددی است که انیشتین را در میان کودکان نشان می‌دهد، روسری هندی پوشیده، عروسک خیمه شب بازی خود را حمل می‌کند، دمپایی‌های خزدار پوشیده، و بسیاری از تصاویر شگفت‌انگیز دیگر. آنها جنبه انسانی صمیمی شخصیت بزرگ عمومی را آشکار می کنند، مردی که اگرچه روزهایش را صرف تفکر در انتزاعات غیرشخصی ریاضیات و فیزیک می کرد، به کودکان علاقه زیادی داشت و از بودن در کنار آنها لذت می برد. بدیهی است که انیشتین زندگی پرمشغله ای داشت. و بنابراین او نمی توانست به هر نامه ای که برای او ارسال می شد پاسخ دهد. با این وجود، او وقت گذاشت تا به کسانی که به نوعی او را تحت تأثیر قرار داده بودند پاسخ دهد. به مونیک از نیویورک، که در مورد سن زمین و زمان پایان آن پرسید، او با حوصله پاسخ داد که کمی بیش از یک میلیارد سال قدمت دارد و "در مورد سوال پایانی آن. من توصیه می کنم: صبر کنید و ببینید! او خطاب به «شش دانشمند کوچک» از مورگان سیتی، لوئیزیانا، که علیرغم شک و تردید همکلاسی‌هایشان معتقد بودند که حتی اگر خورشید بسوزد، زندگی زنده می‌ماند هم جوابی جذاب می نویسد.

این مجموعه فوق‌العاده با پیش‌گفتاری از نوه‌ی انیشتین، اولین، بیوگرافی و گاه‌شماری از زندگی انیشتین، و مقدمه‌ای توسط رابرت شولمان محقق انیشتین در مورد فلسفه آموزشی دانشمند بزرگ، مورد استقبال معلمان، والدین و همه جوانان جوان قرار خواهد گرفت. زندگی می کند.

کتاب پروفسور اینشتین عزیز

آلبرت آینشتاین
آلبرت اَینشتَین (به آلمانی: Albert Einstein) (به آلمانی آینشتاین و انگلیسی آینستاین) (زاده ۱۴ مارس ۱۸۷۹ – درگذشته ۱۸ آوریل ۱۹۵۵) فیزیک‌دان نظری یهودی الاصل آلمانی بود. او بیشتر، به خاطر نظریّه نسبیت و به ویژه برای هم‌ارزی جرم و انرژی (E=mc۲ که از آشناترین رابطه‌ها در فیزیک بین غیرفیزیک‌دان‌هاست) شهرت دارد. علاوه بر این، او در بسط تئوری کوانتوم و مکانیک آماری سهم عمده‌ای داشت. اینشتین جایزه نوبل فیزیک را در سال ۱۹۲۱ برای خدماتش به فیزیک نظری و به خصوص به خاط...