کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه

A Big Mooncake for Little Star
  • 49,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: پرتقال پرتقال
    نویسنده:
کد کتاب : 22831
مترجم :
شابک : 978-6004625944
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 40
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد نشان کالدکوت سال 2019

نامزد جایزه شارلوت زولوتو سال 2019

نامزد جایزه Monarch سال 2020

معرفی کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه اثر گریس لین

تو قصه ها، کارتون ها و انیمیشن ها همیشه ماه رو یه خوراکی خوشمزه به تصویر کشیده اند، بعضی ها یه تیکه پنیر خوشمزه می بینندش، بعضی ها یه پنکیک نرم، بعضی ها هم یه کیک گرد تازه ازتنوردراومده. تا حالا فکر کردید چرا ماه هر شب تغییر می کنه تا این که هلالی می شه؟ نکنه به خاطر این باشه که هر شب یه بچه ستاره یه تیکه از ماه رو گاز می زنه؟
«یه گاز کوچولو از ماه» نوشته ی «گریس لین» یه داستان بامزه درباره ی مادر و دختر ستاره ایه که با هم کیک ماه رو می پزند و تو آسمون می ذارن.
تو این داستان که شبیه قصه های فولکلور (افسانه ها، قصه ها، داستان ها یا تاریخ شفاهی عامه پسند که در طول زمان دهن به دهن و سینه به سینه به نسل های بعدی منتقل شده اند) نوشته شده، ستاره های آسمون در قالب مادر و دختر خوش ذوقی اند که با هم کیک ماه رو می پزند. مادرستاره به دخترش کلی سفارش می کنه که جلوی خودش رو بگیره و به کیک ماه ناخنک نزنه. اما مگه می شه؟ بچه ستاره هر شب یه گاز کوچولو از ماه می زنه تا این که...
کتاب تصویری «یه گاز کوچولو از ماه» داستان شیرینی از تغییرات ماه تو آسمونه که با تصویرسازی های درخشانی روایت می شه. این کتاب که نقدهای مثبت و منفی زیادی درباره ش نوشته شده، تونسته مدال افتخار کالدکوت رو برای نویسنده ش رقم بزنه. «گریس لیس» قبل از این، به خاطر نوشتن رمان های فانتزی و افسانه ای اش هم برنده ی جایزه ی معتبر مدال نیوبری شده.
شما چه تصور فانتزی یی درباره ماه دارید؟

کتاب یک گاز کوچولو از کیک ماه

گریس لین
گریس لین (متولد 17 مه 1974) نویسنده و تصویرگر کودکان آمریکایی است.والدین لین مهاجران تایوانی به ایالات متحده بودند و لین در نیویورک بزرگ شد. او بعداً از دانشکده طراحی رود آیلند فارغ التحصیل شد.وی در سال 2001 ازدواج کرد و همسرش به او در نوشتن کتاب کمک کرد. هنگامی که همسرش به سرطان مبتلا شد، او و لین برای تحقیقات سرطان فقط زیر 200000 دلار جمع آوری کردند. متأسفانه، وی در سال 2007 به علت بیماری سرطان درگذشت. وی در حال حاضر با همسر و دختر جدیدش متولد مه 2012 در سامرویل، ماساچوست زندگی می کند.