کتاب غزلواره ها

Shakespeare's Sonnets
کد کتاب : 23227
مترجم :
شابک : 978-9644487125
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 411
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1609
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب غزلواره ها اثر ویلیام شکسپیر

اگرچه امروزه ما شکسپیر را در درجه اول به عنوان یک نمایشنامه نویس تصور می کنیم ، در زمان حیات خود او به عنوان یک شاعر نیز شناخته شده بود. غزلها و شعرهای روایی او در طول دهه های 1590 و 1600 با استقبال گسترده ای در چاپ ظاهر شد.
مضامین غزلوازه های شکسپیر شامل کوتاه بودن زندگی و زود گذر بودن زیبایی ، راه های رسیدن به جاودانگی (از طریق بچه دار شدن و نوشتن یا نوشته شدن در شعر) ، آرزو و اشتیاق ، عشق به عنوان یک بیماری و حمایت شاعرانه است. او در شعر عاشقانه اش کاملا رادیکال است و غالبا از آرمان های درستی حق و پاکی دور می شود تا با مثلث های جنسی ، دروغ و عشق درگیر شود. معلوم نیست که غزلواره های او زندگینامه ای است یا کاملا تخیلی. 126 غزل اول خطاب به "جوانی جوان" و بقیه به "بانوی تاریک" است. بسیاری از محققان سعی در شناسایی این شخصیت ها با افراد تاریخی داشته و در مورد معشوق شکسپیر حدس هایی می زنند. دانشمندان بر این باورند که شکسپیر غزل ها را در طول دهه 1590 و اوایل 1600 نوشت و دوباره در آنها تجدید نظر کرد. آنها برای اولین بار در سال 1609 در یک مجلد چاپ شدند که حاوی مجموعه ای از 154 غزل بود که توسط یک شعر طولانی تر ، شکایت یک عاشق به پایان می رسید. این کتاب نیز کل آن 154 غزلواره را در خود جای داده است و نیز شامل فصلی پایانی درباره ی تفسیر غزلواره هاست.

کتاب غزلواره ها

ویلیام شکسپیر
ویلیام شکسپیر، زاده ی سال 1564 و درگذشته ی سال 1616 میلادی، شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی بود. بسیاری او را بزرگترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته اند.شکسپیر در 26 آوریل 1564 در شهر استراتفورد در انگلستان غسل تعمید داده شد. شهرت او به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس منحصر به فرد است و برخی او را بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ می دانند. با این حال، بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است. پدرش از صاحب منصبان دیوانی بود که گویا بعدها با مشکلات مالی مواجه شد و مادرش، فرزند زمین داری نسبتا...