کتاب روزی مثل امروز

On a Day Like This
  • 15 % تخفیف
    23,000 | 19,550 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 2394
مترجم :
شابک : 978-9643698171
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

«پتر اشتام» از نویسندگان پرفروش در ادبیات سوییس

معرفی کتاب روزی مثل امروز اثر پتر اشتام

کتاب «روزی مثل امروز» رمانی نوشته «پتر اشتام» است که نخستین بار در سال 2006 انتشار یافت. مردی سوییسی و حدودا چهل ساله به نام «آندرئاس» در پاریس به تدریس زبان آلمانی مشغول است و اغلب زمان خود را صرف فکر کردن به عشق از دست رفته دوران جوانی اش یعنی «فابین» می کند، در حالی که با زنانی رابطه دارد که چندان به آن ها علاقه مند نیست. «آندرئاس» خود را فردی ساکت و منفعل در نظر می گیرد، به همین خاطر وقتی می شنود که ممکن است به یک بیماری ریوی حاد دچار شده باشد، از شدت واکنش خود غافلگیر می شود. او اجازه می دهد رابطه ای نه چندان جدی با زنی 24 ساله به نام «دلفین»، عمق و وسعت پیدا کند. به نظر می رسد هر دوی آن ها می خواهند فرصتی برای با هم بودن به یکدیگر بدهند، اما وفاداری «آندرئاس» به «فابین» مشکلاتی را بر سر راه آن ها به وجود می آورد.

کتاب روزی مثل امروز

پتر اشتام
پیتر اشتام در سال ۱۹۶۳ در سوئیس به دنیا آمد. پدرش حسابدار یک شرکت بود. پتر پس از پایان دبیرستان مدت سه سال به عنوان حسابدار کارآموزی کرد و پس از مدتی تصمیم گرفت وارد دانشگاه زوریخ شود. در دانشگاه زوریخ دوره های کوتاه مدت مختلفی چون ادبیات انگلیسی، کسب و کار و روانشناسی را گذراند و در این مدت به عنوان کارآموز در آسایشگاه روانی به کار مشغول شد. اشتام مدتی را در نیویورک، پاریس، و اسکاندیناوی به سر برد و سرانجام در سال ۱۹۹۰ به عنوان نویسنده و روزنامه نگار مستقل در زوریخ مستقر شد. اشتام مقالات زیا...
نکوداشت های کتاب روزی مثل امروز
A powerful novel of second chances.
رمانی قدرتمند درباره فرصت های دوباره.
Publishers Weekly Publishers Weekly

An artful novel about mortality, estrangement, and the absurdity of life.
رمانی هنرمندانه درباره فناپذیری، بیگانگی، و ابزورد بودن زندگی.
Barnes & Noble

Stamm’s unobtrusive observational style allows us to journey with our antihero.
سبک مشاهده گرانه و ظریف «اشتام» به ما فرصت می دهد که در سفر شخصیت «ضد قهرمان» با او همراه شویم.
Penguin Random House Penguin Random House

قسمت هایی از کتاب روزی مثل امروز (لذت متن)
«آندرآس» به یاد روز خاکسپاری پدرش افتاد. روز گرمی بود. آن زمان، «والتر» و خانواده اش در یک آپارتمان زندگی می کردند و از او دعوت کرده بودند که آنجا بماند. اما دعوتشان را رد کرده و در هتلی در کنار میدان مرکزی دهکده، اتاقی گرفته بود.

در تمام مدت اقامتش در آنجا پکر بود. تصمیم گیری در مورد ساده ترین کارها به نظرش فوق العاده سخت می آمد. فقط توانایی فکر کردن به چیزهای جزئی را داشت، اما قدرت درکش از همیشه قوی تر شده بود.

همه چیز به نظرش شدیدتر و بیش از حد پر سر و صدا می آمد. صداها، رنگ ها و حتی بوها از همیشه زنده تر بودند. وقتی موقع رفتن به گورستان، از خیابانی می گذشت، ماشینی ترمز کرد و راننده شیشه را پایین آورد و سرش داد کشید. «آندرآس» بدون آن که واکنشی نشان بدهد، به راهش ادامه داد. قطره های عرق را روی تیغه کمر و پیشانی اش احساس می کرد.