کتاب دوازده داستان سرگردان

Twelve Pilgrim Tales
کد کتاب : 25119
مترجم :
شابک : 978-9643117771
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دوازده داستان سرگردان اثر گابریل گارسیا مارکز

این کتاب (عنوان اصلی اسپانیایی زبان: Doce cuentos peregrinos) مجموعه‌ای از دوازده داستان کوتاه مرتبط با هم از گابریل گارسیا مارکز، نویسنده کلمبیایی برنده ی جایزه نوبل است.
داستان های تشکیل دهنده این مجموعه که تا سال 1992 منتشر نشده بود، در اصل در دهه هفتاد و هشتاد نوشته شده بودند. هر یک از داستان‌ها به موضوع جابجایی و غریب بودن زندگی در یک سرزمین بیگانه می‌پردازند، اگرچه معنای «خارجی» یکی از پرسش‌های اصلی گارسیا مارکز است. خود گارسیا مارکز چند سالی را به عنوان تبعید مجازی از زادگاهش کلمبیا گذراند.
در بارسلونا، یک فاحشه برزیلی سالخورده سگ خود را آموزش می دهد تا بر سر قبری که برای خود انتخاب کرده گریه کند. در وین، زنی هدیه خود را برای دیدن آینده در موقعیت بخت گشایی با خانواده ای ثروتمند تقدیم می کند. در ژنو، یک راننده آمبولانس و همسرش رئیس جمهور سابق یک کشور کارائیب، ظاهرا در حال مرگ، را می پذیرند، اما متوجه می شوند که جاه طلبی سیاسی او بسیار دست نخورده است.

در این 12 داستان استادانه درباره زندگی آمریکایی های لاتین در اروپا، گارسیا مارکز ملغمه عجیبی از مالیخولیا، سرسختی، غم و آرزو را که تجربه مهاجرت است، منتقل می کند.
داستان های این مجموعه عبارت اند از:

آقای رییس جمهور، سفر بخیر
قدیسه
هواپیمای زیبای خفته
خواب تعبیر می‌کنم
فقط آمده‌ام تلفن کنم
وحشت‌های ماه اوت
اتومبیل مشکی
هفده انگلیسی مسموم شده
باد سرد شمالی
تابستان سعادتمند خانم فوربس
نور مثل آب است
رد خون تو روی برف

کتاب دوازده داستان سرگردان

گابریل گارسیا مارکز
گابریل خوزه گارسیا مارکز، زاده ی ۶ مارس ۱۹۲۷ در دهکده ی آرکاتاکا درمنطقه ی سانتامارا در کلمبیا - درگذشته ی ۱۷ آوریل ۲۰۱۴، رمان نویس، نویسنده، روزنامه نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود. او بین مردم کشورهای آمریکای لاتین با نام گابو یا گابیتو (برای تحبیب) مشهور بود و پس از درگیری با رییس دولت کلمبیا و تحت تعقیب قرار گرفتنش در مکزیک زندگی می کرد. مارکز برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ را بیش از سایر آثارش به خاطر رمان صد سال تنهایی چاپ ۱۹۶۷ می شناسند که یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان...
قسمت هایی از کتاب دوازده داستان سرگردان (لذت متن)
بعد از دو جنگ جهانی، بار دیگر به ژنو برگشته بود تا برای درد خود جوابی قطعی پیدا کند؛ دردی که پزشکان مارتینیک موفق نشده بودند تشخیصش بدهند. پیش بینی کرده بود ماندنش دو هفته بیش تر طول نمی کشد، اما حالا می دید شش هفته از آن همه آزمایشات مختلف و نتایج مبهم گذشته و هنوز هم پایان کار ناپیداست. درد را در کبد، کلیه ها، لوزالمعده و پروستات او جستجو کرده بودند. اما درد در آن جاها نبود. تا آن پنجشنبه لعنتی که پزشکی ساعت نه صبح در بخش اعصاب به او وقت ملاقات داده بود؛ پزشکی که به اندازه سایر پزشکانی که معاینه اش کرده بودند، شهرت نداشت.