کتاب نافرمانی مدنی

Civil Disobedience
کد کتاب : 25422
مترجم :
شابک : 978-6001198038
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1849
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نافرمانی مدنی اثر هنری دیوید ثورو

کتاب « نافرمانی مدنی» نوشته « هنری دیوید ثورو» توسط انتشارات قطره منتشر شده است.
مقاومت در برابر حکومت که به اختصار نافرمانی مدنی نیز نامیده می‌شود، مقاله‌ای است از هنری دیوید ثورو، نویسنده آمریکایی که برای اولین بار در سال 1849 منتشر شد. در آن، ثورو استدلال می‌کند که افراد نباید به دولت‌ها اجازه غلبه یا انحطاط بدهند. انگیزه ثورو تا حدودی دفع برده داری و جنگ مکزیک و آمریکا (1846-1848) بود.
در سال 1848، ثورو در لیسه کنکورد سخنرانی هایی با عنوان «حقوق و وظایف فرد در رابطه با دولت» ارائه کرد. این اساس مقاله او را تشکیل داد که برای اولین بار تحت عنوان مقاومت در برابر حکومت مدنی در گلچینی توسط الیزابت پیبادی در سال 1849 به نام مقاله های زیبایی منتشر شد. عنوان اخیر برنامه ثرو را از برنامه "غیر مقاومت ها" یا آنارشیست های مسیحی مانند آدین بالو و ویلیام لوید گاریسون متمایز می کرد، زیرا ثورو استدلال می کرد که اصرار آنها بر عدم مقاومت به عنوان عملی علیه دولت به شدت بی اثر است. با این وجود، ثورو در ابتدا از آرمان های آنارشیستی مسیحی الهام گرفته شده توسط بالو و گاریسون بود. مقاومت همچنین به عنوان بخشی از استعاره ثورو در مقایسه دولت با یک ماشین عمل کرد: زمانی که ماشین بی عدالتی تولید می کرد، وظیفه شهروندان وظیفه شناس این بود که "یک اصطکاک متقابل" (یعنی مقاومت) "برای متوقف کردن ماشین" باشند.

کتاب نافرمانی مدنی

هنری دیوید ثورو
هنری دیوید ثورو (Henry David Thoreau) (۱۲ ژوئیه ۱۸۱۷ – ۶ مه ۱۸۶۲) فیلسوف، نویسنده، شاعر، طبیعت‌گرا، اصلاح‌طلب و ریاضت‌کش آمریکایی بود که بیشتر برای یکی از کتاب‌هایش به نام والدن شناخته شده‌است.او نظریه‌پرداز نافرمانی مدنی و یکی از مهم‌ترین چهره‌های نظریه تعالی و عشق به بدویت، سراسر زندگی کوتاهش را در شهر کونکورد در ایالت ماساچوست گذراند.شهرت وی که البته پس از حیات وی اتفاق افتاد به دلیل مقاله نافرمانی مدنی اوست؛ شخصیت‌هایی چون ماهاتما گاندی، ...